استاندار کردستان:

همکاری همە دستگاه‌ها و نهادها برای کاهش اعتیاد ضروری است/ حمایت از اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد مورد توجە جدی قرار گیرد

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۲:۱۹:۲۸
کد خبر: ۱۱۳۸۸۱۴
استاندار کردستان بر ضرورت همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها و نهادها برای کاهش آمار اعتیاد در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ بهمن مرادنیا در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان با بیان اینکه همه در مقابل ریشه کنی اعتیاد از جامعه دارای مسئولیت هستیم، گفت: برای کاهش آمار اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر لازم است همه نهادها و دستگاه‌ها همکاری نزدیک داشته باشند.

وی مهارت آموزی به معتادان در زندان‌ها را امری بسیار حایز اهمیت برشمرد و اظهار کرد: طبق آمارهای موجود بازگشت معتادین مهارت آموخته به چرخه اعتیاد بسیار اندک است و باید این مهم بسیار مورد توجه قرار بگیرد.

مرادنیا اضافه کرد: افراد مهارت آموخته بعد از رهایی از زندان‌ها نیازمند شغل هستند و می توان از محل تسهیلات قرض الحسنه‌ای که دریافت می‌کنند برای آنها شغل ایجاد کرد.

وی افزود: می‌توان کارگاه‌ها و سوله‌های تعطیل شده در شهرک‌های صنعتی را برای اشتغال بهبود یافتگان در نظر گزفت و به روش های مختلف مورد حمایت قرار گیرند تا بتوانند کسب و کار خود را راه اندازی کنند.

استاندار کردستان همچنین به مرکز جامع ترک اعتیاد در استان نیز اشاره کرد و گفت: هیات مدیره این مرکز متشکل از افراد خوشنام است و باید با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسب از از ظرفیت خیرین هم استفاده کرد.

مرادنیا در پایان فرهنگ سازی و تولید برنامه های هنری در راستای ترک اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر را نیز یادآوری کرد و گفت: اعتبارات مبارزه با مواد مخدر اندک است ولی دستگاه‌های فرهنگی باید در این زمینه به رسالت خود عمل کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز