معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان:

باید حمایت از کسب و کارهای نوپا در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۳:۰۲:۱۴
کد خبر: ۱۱۳۸۸۵۲
باید حمایت از کسب و کارهای نوپا در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان با بیان اینکه توسعه اقتصادی مستلزم توسعه اشتغال است گفت: باید حمایت از کسب و کارهای نوآفرین و نوپا در دستور کار همه دستگاه های اجرایی و نهادها قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ فاطمه منصوری پیش از ظهر امروز در آئین اختتامیه جشنواره کار آفرینان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با عنوان «کارآفرین شو» که در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان برگزار شد، اظهار داشت: برپایی رویداد کارآفرینی بر بستر فضای مجازی ابتکار جدیدی است که از سوی کمیته امداد در استان سمنان رقم خورده است.

وی برگزاری این رویداد را شکل گیری رویداد فرصت در استان سمنان دانست و افزود: در شرایطی که کشور با مشکلات سخت اقتصادی که از سوی دشمنان با تحریم ها و فشارهای ظالمانه مواجه شده است، بهترین راهکار برای برون رفت از این شرایط تکیه بر توان داخل و توجه به ظرفیت های داخلی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان اظهار داشت: توسعه اقتصادی مستلزم مؤلفه هایی است که یکی از مهمترین آنها توسعه اشتغال و رفع مشکلات و موانع بیکاری است.

منصوری با تأکید بر توسعه و تقویت ارتباط دوسویه دانشگاه و صنعت بیان کرد: هم افزایی بین دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها برای حمایت از ایده های نو ضروری است.

وی در مورد راه اندازی پارک اقتصاد دیجیتال خاطرنشان کرد: ایجاد این پارک در استان سمنان در حال شکل گیری است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان تأکید کرد: کارهای تیمی باید در حوزه ایجاد اشتغال و کسب و کار توسعه و تقویت یابد و حرکتی که کمیته امداد در این مسیر آغاز کرده است باید در دیگر نهادها و دستگاه ها نهادینه شود.

مشاغل دانش بنیان مورد حمایت قرار می گیرند

محسن مسعودیان راد، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان نیز در این آئین گفت: توجه به مشاغل دانش بنیان و حرکت های شتاب دهنده از مهمترین رویکردهایی است که کمیته امداد امام خمینی (ره) آن را در دستور کار خود قرار داده است.

وی بیان کرد: استان سمنان در حوزه اجرای رویداد «کارآفرین شو»، طرح های متعددی را به دبیرخانه کشوری ارسال کرده است و از این حیث رتبه پنجم کشوری را دارد و در مرحله اجرا و تحقق این طرح ها نیز در کشور رتبه نخست را از آن خود کرده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان بیان کرد: از استان سمنان 150 نفر در این رویداد شرکت کرده اند که 120 ایده پذیرفته شد و 35 ایده شایسته تقدیر شدند.

مسعودیان راد تأکید کرد: کمیته امداد استان سمنان با همکاری مجموعه های دانش بنیان حمایت های ویژه ای  از نخبگان تحت حمایت خود دارد.

 

نظر شما