استاندار البرز:

سالانه ۱۷ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی البرز افزوده می‌شود/۸۰ پروژه فعال مدرسه‌سازی داریم

۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۸:۴۷:۰۴
کد خبر: ۱۱۳۹۱۹۳
سالانه ۱۷ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی البرز افزوده می‌شود/۸۰ پروژه فعال مدرسه‌سازی داریم
استاندار البرز با بیان اینکه سالانه 17 هزار نفر به جمعیت دانش آموزی البرز افزوده می شود گفت: تا مهرماه ۱۴۰۰ حدود ۶۳۰ کلاس درس آماده بهره برداری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، عزیزالله شهبازی اظهار کرد: مردم این استان به دلایل متعدد نیازمند توجه ویژه ملی هستند چراکه از تراکم و رشد روز افزون جمعیت، مهاجرت و تردد بالا و در مقابل ضعف در زیرساخت های مختلف رنج می برند.

وی با بیان اینکه وضعیت امروز ما حاصل برنامه های گذشته است و به طور قطع فردای مارا نیز برنامه ریزی حال تعیین می کند، افزود: برخلاف محدودیت های مالی که در این استان وجود دارد ولی تحولات موثری با برنامه ریزی منسجم در جهت آموزش و پرورش استان حاصل شده و ریل گذاری خوبی صورت گرفته است.

استاندار البرز با اشاره به تبعات شیوع بیماری عالمگیر کرونا در جهان که همگان را دچار وحشت و غافلگیری کرد، گفت: یکی از آسیب های اساسی این بیماری در موضوع آموزش بوده است و راه اندازی سامانه شاد در کشور، جدا از اشکالاتی که دارد، اقدامی بسیار موثر و کارآمد بود.

وی افزود: میانگین سرانه آموزشی در کشور ۵.۱۸ است و در البرز ۳.۸۰ است که در سال ۹۶ این رقم ۳.۲۶ بوده و با تلاش هایی که در این مدت صورت گرفت موفق شدیم این عدد را افزایش دهیم.

شهبازی با بیان اینکه سالانه ۱۷ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی البرز افزوده می شود، عنوان کرد: به این معنا که سالی ۵۰۰ کلاس درس باید به مجموعه استان اضافه شود.

وی با بیان اینکه پایه بودجه ریزی استان از ابتدای تأسیس ضعیف بسته شده، گفت: در سال ۹۶ اعتبارات استانی و ملی البرز در حوزه آموزش و پرورش ۲۷ میلیارد تومان بوده که در سال ۹۹ به ۱۷۰ میلیارد تومان رسید که تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان نیز تخصیص یافته است.

استاندار البرز افزود: با این افزایش اعتبارات موفق شدیم پروژه های نیمه تمام آموزش و پرورش که سال ها رها شده و بلاتکلیف مانده بودند را به سرانجام برسانیم.

وی گفت: اکنون ۸۰ پروژه فعال در این حوزه وجود دارد و تا مهرماه ۱۴۰۰ حدود ۶۳۰ کلاس درس آماده بهره برداری خواهد بود.

شهبازی افزود: در کمیسیون ماده ۵ استان برنامه ریزی کردیم که هیچ فضای آموزشی در استان تغییر کاربری داده نشود و تنها موضوع مورد درخواست آموزش و پرورش مبنی بر تعیین تکلیف مدارس غیردولتی مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: همچنین دستور رفع تصرف املاک آموزش و پرورش استان صادر شد و این املاک پس از سال ها آزادسازی شده و در اختیار این اداره کل قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز