سخنگو و جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا خبر داد:

شاهرود در وضعیت پرخطر کرونایی

۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۱۲:۳۵:۱۴
کد خبر: ۱۱۳۹۳۴۱
شاهرود در وضعیت پرخطر کرونایی
سخنگو و جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا با اشاره به وضعیت جدید استان سمنان با تغییر رنگ کرونایی برخی از شهرستان‌های این استان گفت: اعمال و تشدید محدودیت‌های جدید در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ حبیب‌الله خجسته‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی، چهار شهرستان سمنان، دامغان، گرمسار و مهدی‌شهر در وضعیت زرد و شهرستان‌های میامی، آرادان و سرخه در وضعیت آبی قرار دارند.

وی افزود: با تغییر رنگ شاهرود از وضعیت زرد به نارنجی این شهرستان در زمره شهرهای پرخطر کشور به لحاظ شیوع کرونا قرار گرفته است.

سخنگو و جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا اظهار داشت: محدودیت‌های جدید کرونایی بر اساس رنگ جدید شهرستان‌های مختلف استان سمنان از روز شنبه یکم اسفندماه تا جمعه هشتم اسفندماه 99 اعمال می‌شود.

خجسته‌پور در مورد فعالیت مراکز تجاری، بازرگانی و خدماتی در شهرستان‌هایی که در وضعیت آبی‌رنگ قرار دارند گفت: فعالیت گروه‌های شغلی یک تا چهار در این شهرستان‌ها مجاز است.

وی در مورد فعالیت این مراکز در شهرستان‌های با وضعیت زرد گفت: در شهرستان‌های زردرنگ استان سمنان نیز فعالیت مراکز تجاری، بازرگانی و خدماتی در گروه‌های یک تا سه مجاز است.

سخنگو و جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا ادامه داد: در شهرستان نارنجی‌رنگ شاهرود نیز فقط گروه‌های شغلی یک و دو مجاز به فعالیت هستند.

خجسته‌پور با تأکید بر رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در بین تمام صنوف و گروه‌های شغلی اظهار داشت: فعالیت‌های آموزشی حضوری برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی و نیز هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش صرفاً در دروس کارگاهی و عملی در شهرستان‌های با وضعیت آبی و زرد با رعایت ضوابط بهداشتی و سقف حداکثر 10 نفر برای هر کلاس مجاز و در سایر پایه‌ها و دروس همچنان به‌صورت غیرحضوری و مجازی است.

وی گفت: در مراکز آموزشی کم‌جمعیت استان که حداکثر دانش آموزان در تمامی پایه‌های تحصیلی آن مرکز 50 نفر یا کمتر از آن است، ارائه شیوه آموزش حضوری مجاز است.

سخنگو و جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا با بیان اینکه انجام آزمون دروس عملی دانشگاه‌ها، اسکان هر دانشجوی غیربومی در یک اتاق مجاز است افزود: دانشگاه‌های استان می‌توانند در صورت فراهم آوردن شرایط ذکر شده نسبت به برگزاری کلاسهای عملی دانشگاه‌ها اقدام کنند.

خجسته‌پور در مورد قانون منع تردد شبانه گفت: این قانون از ساعت 21 تا سه صبح در شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار باید اجرا شود.

وی با بیان اینکه تردد خودروهای با پلاک 86 و 96 به‌عنوان خودروی بومی استان محسوب شده و در سطح استان مجاز است عنوان کرد: ورود هرگونه خودرو با پلاک شخصی متعلق به شهرهای نارنجی و قرمز به شهرستان‌های استان سمنان ممنوع و متعاقب آن ورود هرگونه وسایط نقلیه شخصی از استان به شهرستان‌های نارنجی و قرمز در سراسر کشور نیز موجب اعمال قانون و جریمه است.

 

نظر شما