رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

سرانه جنگل در لرستان ۳ برابر متوسط کشوری است

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۲:۰۹:۱۷
کد خبر: ۱۱۴۰۱۹۶
سرانه جنگل در لرستان  ۳ برابر متوسط کشوری است
اسفندیار حسنی مقدم گفت: قریب به ۱.۲ میلیون هکتار از جنگل های کشور در استان واقع شده است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ حسنی مقدم روز شنبه  در جلسه ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان،اظهار کرد:  هفته منابع طبیعی و آبخیزداری از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۱ اسفندماه با شعار *همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی* هر چه با شکوه تر برگزار خواهد شد.

اوبا اشاره  به شرایط اقلیمی و آب و هوایی  استان  ، افزود: لرستان یکی از استان های جنگل خیز کشور است که قریب به ۱.۲ میلیون هکتار از جنگل های کشور در استان واقع شده است.

حسنی مقدم  سرانه جنگل در لرستان را ۳ برابر متوسط کشوری عنوان کرد و گفت: زراعت زیر اشکوب جنگل ها و بحث چرای بی رویه دام از جمله مهمترین مشکلات و چالش هایست که گریبانگیر جنگل های استان شده است.

اوبیان کرد: برنامه های متنوعی توسط منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان برای هفته منابع طبیعی تدوین و پیش بینی شده که امیدواریم موجب حفظ، احیاء، توسعه و بهره برداری بیشتر از جنگل ها و مراتع شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره  به گزارش عملکرد قابل قبول منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در خصوص کاشت گیاهان دارویی، کاداستر اراضی ملی، اجرای عملیات آبخیزداری، رفع تداخل اراضی ملی با اراضی مردم و... تصریح کرد: بر همه ما انسان ها واجب است که به لحاظ شرعی وقانونی از جنگل ها مراقبت کنیم و مانع تخریب این موهبت الهی شویم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز