مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی لرستان خبرداد:

آغاز به کار دبیرخانه " هفتمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران " در لرستان

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۲۳:۲۴:۰۷
کد خبر: ۱۱۴۰۵۸۶
آغاز به کار دبیرخانه  هفتمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران  در لرستان
احمد حسین فتایی گفت: تمام امکانات فرهنگی استان را برای انتخاب شهر خرم آباد به عنوان " هفتمین پایتخت کتاب ایران " بکار خواهیم گرفت.

 به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ نخستین جلسه ستاد توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی استان با محوریت " انتخاب خرم آباد به عنوان پایتخت کتاب ایران " با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، معاون فرهنگی و مطبوعاتی، رییس گروه فرهنگی و مسئول روابط عمومی این اداره کل، ریاست سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری خرم آباد و نمایندگان استانداری لرستان، اداره کل نهاد کتابخانه های عمومی و شورای اسلامی شهر خرم آباد در سالن جلسات شهید حیدریان برگزار شد.

مدیر کل و مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشتن یاد و خاطره شهدای سلامت و درگذشتگان از ویروس کرونا در یکمین سالگرد شیوع این ویروس منحوس در کشور، اظهار کرد: با توجه به شیوع موج جدید این بیماری در سطح کشور و استان، انتظار داریم هم استانی ها به خصوص در شهرستانهای وضعیت زرد، اهتمام بیشتری نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده مداوم از ماسک، عدم حضور در تجمعات گسترده و مراکز شلوغ و... بعمل آورند.

 احمد حسین فتایی تصریح کرد: انتخاب پایتخت کتاب در کشور از سال ۱۳۹۳ آغاز و تاکنون شهرهای اهواز، نیشابور، بوشهر، کاشان، یزد و شیراز در دوره های قبلی این عنوان را دریافت نموده و خرم آباد در سال گذشته در بین ۲۰ کاندیدای نهایی پایتخت کتاب کشور در سال ۱۳۹۹حضور داشت.

اوافزود: لرستان در حوزه تالیف و نشر کتاب از ظرفیت های خاصی برخوردار است و باید بکوشیم با فراهم نمودن زمینه انتخاب خرم آباد به عنوان پایتخت کتاب ایران، اعتبارات و امتیازات این طرح را برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان و همچنین تقویت این ظرفیت ها کسب کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان سپس با اشاره به این نکته که « تمامی فعالیت های فرهنگی و هنری استان در موضوع کتاب باید در قالب این طرح یکپارچه شود »گفت : اگر به دنبال تغییر نگاه مسئولین کشوری به استان به خصوص در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه هستیم باید با همکاری و هم افزایی بیشتر دستگاه های اجرایی به ویژه دستگاه های فرهنگی، فضای استان را به سمتی پیش ببریم که توجه مسئولین و متولیان امر در کشور به سمت لرستان جلب شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز