استاندار یزد:

یزد جزو رتبه برتر سرمایه گذاری در کشور است/ بخش خصوصی در دوران کرونا مسئولیت پذیر بود

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۰۹:۲۵:۵۸
کد خبر: ۱۱۴۰۵۹۸
یزد جزو رتبه برتر سرمایه گذاری در کشور است/ بخش خصوصی در دوران کرونا مسئولیت پذیر بود
استاندار یزد از آمادگی ۵ سرمایه‌گذار برای راه اندازی واحد تولیدی آهن اسفنجی در استان خبر داد و از وزیر صمت خواست در زمینه راه اندازی این واحدها مجوز لازم را صادر کند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "محمدعلی طالبی" استاندار یزد عصر شنبه در  نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور "علیرضا رزم حسینی" وزیر صمت و حضرت آیت الله "محمدرضا ناصری" برگزارشد اظهار کرد: بهترین تعامل در مجموعه دستگاه های دولتی، نظارتی، قضایی و بخش خصوصی در مورد رفع مشکلات بخش صنعت استان وجود دارد که  این امر سبب شده بسیاری از مشکلات در حیطه استانی رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با مصوبات این جلسه و طرح موضوعاتی که مطرح شد بتوانیم بخش قابل توجهی از مشکلات را برطرف کنیم.

استاندار یزد از تعامل موثر و خوب بخش خصوصی که همواره در کنار دولت بودند و در سختی‌ها ایثارگرانه در کنار دولت حضور داشتند، قدردانی کرد و افزود: بخش خصوصی در شرایط کرونا بسیار مسئولیت پذیر در کنار ما بودند و کارهای بزرگی در کنار هم انجام دادیم.

طالبی تصریح کرد: حجم سرمایه گذاری هایی که اکنون در حال وقوع است و شاخص هایی که در این زمینه وجود دارد، نشان می دهد که دارای رتبه های برتر و در بسیاری از تولیدات هم پیشتاز کشور هستیم.

وی ادامه داد: با وجود همه این مزایا، مشکلاتی از جمله بحث آب را داریم که امروز قرار است با تدبیر وزیر صمت، خط دوم انتقال آب از خلیج فارس اجرایی شود. 

استاندار یزد در مورد بحث پتروشیمی و مشکلات این حوزه بیان کرد: امیدواریم مباحث این حوزه مورد بررسی و در مصوبات این جلسه مدنظر قرار گیرد همچنین واحدهای نیمه کاره مثل فولاد میبد با تدابیر وزیر صمت به سرعت به چرخه تولید بازگردد.

وی افزود: در شهرستانهای محروم استان هم نیازمند زیرساخت برای تشویق سرمایه گذاران هستیم که در خواست می شود  ۴۰ میلیارد تومان برای سال ۹۹ و ۴۰ میلیارد تومان هم در سال ۱۴۰۰ به استان از محل شهرکهای صنعتی بازگردد که بتوانیم زیرساختها را برای سرمایه گذاری صنعتی آماده کنیم.

طالبی در مورد خوراک شرکت های صنعتی و معدنی استان نیز افزود: واحدهای استان اکنون دچار کمبود هستند و امیدواریم تامین خوراک شهرستانهای اردکان و بافق جزو مصوبات جلسه باشد.

وی ادامه داد: برای تکمیل چرخه فولاد در استان درخواست پنج واحد آهن اسفنجی جدید در استان داریم که سرمایه گذاران آن اکنون پای کار هستند همچنین دو واحد تولید ورق که متقاضی سرمایه گذاری اکنون وجود دارد.​

نظر شما