وزیر صمت:

۶ هزار معدن تا پایان سال به سرمایه گذاران متعهد تحویل می شود

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۱۲:۲۱:۰۴
کد خبر: ۱۱۴۰۸۳۵
۶ هزار معدن تا پایان سال به سرمایه گذاران متعهد تحویل می شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با آزادسازی معادن تا پایان سال جاری بین 5 تا 6 هزار معدن به سرمایه گذاران متعهد تحویل می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "علیرضا رزم حسینی" وزیر صنعت معدن و تجارت پیش از ظهر  امروز یکشنبه سوم اسفند در مراسم کلنگ زنی مرکز جامع سلامت روستایی سبزدشت شهرستان بافق ضمن قدردانی از خیر این پروژه اظهار داشت: احداث این مجموعه بهداشتی و درمانی در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی معادن انجام شده و سرمایه گذار معدن این منطقه، اقدام به احداث مرکز درمانی نیز کرده است.

وی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی در بسیاری از روستاها آب و برق و گاز و تلفن و سایر زیرساختهای ارتباطی وجود دارد اما مردم به دلیل نداشتن شغل به شهرها مهاجرت می کنند، افزود: با احیای یک معدن متروکه اولین اتفاق، ایجاد شغل برای اهالی روستا است و معتقدیم باید به دنبال ایجاد کسب و کار در روستاها و شهرهای دورافتاده باشیم تا مهاجرت شکل معکوس پیدا کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: بافق و بهاباد منطقه معدن خیز است و با اکتشاف، استخراج و تولید می توان در روستاها اشتغال ایجاد کرد.

رزم حسینی با بیان اینکه 40 درصد اقتصاد کشور توسط وزارت صمت اداره می شود، افزود: در حوزه صنایع، معادن، تجارت، بازار و ... برنامه هایی برای رشد اقتصادی داریم.

وی عنوان کرد: در حوزه معدن، با آزادسازی معادن ظرف دو هفته آینده، بین 5 تا 6 هزار معدن در اختیار سرمایه گذاران متعهد قرار می گیرد.

همچنین در ادامه این مراسم "محمدرضا صباغیان" نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس نیز در این مراسم ضمن قدردانی از سرمایه گذار معدن تاجکوه بیان کرد: انجام مسئولیت های اجتماعی در کنار ایجاد شغل و کار اقتصادی، بسیار ارزشمند است.

صباغیان با اشاره به اینکه برای اولین بار در طول 40 سال گذشته است که یک وزیر به روستای سبزدشت سفر می کند، افزود: امیدواریم با ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران شاهد رونق اقتصادی در روستاها باشیم.

گفتنی است؛ مرکز جامع سلامت سبزدشت در زمینی به وسعت 900 متر با اعتبار 4 میلیارد تومان شامل یک مرکز درمانی و سه خانه پزشک کلنگ زنی شد.

وزیر صمت در ادامه سفر خود به استان یزد، در روز دوم سفر به شهرستان بافق سفر کرده و پس از کلنگ زنی این پروژه از معدن سنگ آهن مرکزی ایران – بافق و صنایع جوار معدنی آن بازدید خواهد کرد.

نظر شما