استقبال از اجرای طرح پیک کتاب در کردستان

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۱۱:۴۱:۴۹
کد خبر: ۱۱۴۱۴۷۸
استقبال از اجرای طرح پیک کتاب در کردستان
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت با اشاره به اجرای طرح پیک کتاب در استان، گفت: خوشبختانه از زمان اجرای طرح تاکنون استقبال خوبی از آن به عمل آمده است.

محمد مخدومی در گفتگو با خبرگزاری برنا از کردستان با بیان اینکه طرح پیک کتاب در استان از 20 دی ماه در 11 باب کتابخانه عمومی آغاز شده است، اظهار کرد: در این مدت نزدیک به 650 جلد کتاب توسط علاقمندان به کتاب سفارش داده شده و به امانت رفته است.

وی عنوان کرد: اجرای طرح پیک کتاب با توجه به شیوع ویروس کرونا و در راستای ارتقای سرانه دسترسی علاقمندان به کتاب و کتابخوانی از دهه آخر دی در تعدادی از کتابخانه‌های عمومی استان آغاز شد.

مخدومی بیان کرد: در فاز نخست از اجرای این طرح، ۱۱ باب کتابخانه در سطح استان به عنوان میزبان انتخاب شده و علاقمندان در روزهای شنبه، یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه با کتابخانه‌های مورد نظر در شهرستان متبوع خود تماس گرفته و کتاب مورد نظرشان را سفارش می‌دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان بیان کرد: پس از تائید و ثبت سفارش توسط کتابداران، کتاب مورد نظر در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته و در محدوده زمانی ساعت ۹ تا ۱۲، توسط پیک کتاب و به آدرس اعلام شده توسط متقاضی ارسال می‌شود .

او افزود: اعضای کتابخانه برای جستجوی کتاب‌های مورد نیاز خود می‌توانند با مراجعه با سامانه یکپارچه کتاب به آدرس « www.samanpl.ir » منابع مورد نظر را جستجو کنند.

مخدومی با اشاره به اینکه از زمان اجرای طرح تاکنون بالغ بر 650 جلد کتاب با پیک ویژه و به صورت رایگان به درب منازل کتابخوانان ارسال شده است، گفت: بیشترین کتاب های ارسالی به ترتیب مربوط به شهرستان های سنندج، قروه، سروآباد و دهگلان و با موضوع ادبیات بوده است. مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خواستار حمایت شهروندان و علاقمندان به کتاب از اجرای طرح پیک کتاب شد و گفت: این طرح می‌تواند در ارتقای سطح دسترسی اعضا به کتاب بسیار موثر باشد و سبب افزایش سرانه مطالعه شود.

لازم به ذکر است استان کردستان در حال حاضر دارای ۸۱ باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد ۵۱ باب نهادی و بقیه مشارکتی هستند.

 

نظر شما
پرونده ویژه