رئیس علوم پزشکی شاهرود اعلام کرد:

افزایش ۲برابری موارد بستری و مثبت کرونایی در شاهرود/۲۴۲ فوتی در شاهرود

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۱۳:۰۳:۰۴
کد خبر: ۱۱۴۱۵۶۶
افزایش ۲برابری موارد بستری و مثبت کرونایی در شاهرود/۲۴۲ فوتی در شاهرود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود از افزایش دو برای بستری‌ها و موارد مثبت کرونا در مجموعه تحت‌پوشش این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ دکتر رضا چمن در نشست شورای پدافندغیرعامل استان اظهار کرد: در یک سال گذشته بالغ بر ۱۵ هزار نفر با علائم مشکوک کرونا به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود مراجعه کردند که از این تعداد چهار هزار و ۳۸ نفر بستری شدند.

وی ادامه داد: یک سال گذشته کل موارد مثبت شناسایی شده کرونا در حوزه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود هفت هزار و ۲۲۰ نفر بوده است.

وی افزود: متاسفانه در یک سال گذشته تعداد ۲۴۲ نفر از افراد مبتلای مثبت قطعی کرونا در حوزه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فوت شدند.

دکتر چمن با بیان اینکه پیک سوم کرونا در مجموعه شهرستان شاهرود و میامی در انتهای شهریور تا اوایل آذر به انجام رسید و عملاً از نیمه دوم آبان کرونا در مجموعه تحت مدیریت این دانشگاه آهنگ نزولی پیدا کرد  اضافه کرد: با تلاش‌های انجام شده در حوزه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود تا پایان آذرماه به مهار نسبی کرونا دست یافتیم و مهار نسبی تا دی‌ماه ادامه پیدا کرد. ضمن اینکه روند مهار و کنترل  کرونا در شهرستان میامی خوشبختانه استمرار پیدا نموده و در حال حاضر نیز وضعیت این شهر آبی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود گفت: از چهار هفته گذشته در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود شاهد افزایش میزان شناسایی کرونا هستیم و تبدیل وضعیت این شهرستان از زرد و نارنجی نیز به همین دلیل است.

وی ادامه داد: در حوزه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود در دی ماه گذشته و مرحله مهار ( آذر و دی ماه ) در حالی که در دوره پیک سوم میزان مراجعه به مراکز درمانی این دانشگاه به عدد ۵۰ نفر در طی ۲۴ ساعت رسیده بود این عدد در مرحله مهار به ۳۰ تا ۳۵ نفر کاهش یافت و در همین مدت میزان بستری در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود که در پیک سوم به عدد ۳۰۰ نفر در آن واحد رسیده بود در مرحله مهار به ۳۵ نفر کاهش یافت.

این پزشک اضافه کرد:  در ۴ هفته گذشته تاکنون شاهد افزایش نسبی میزان موارد مثبت کووید19 شناسایی شده هستیم که به تدریج منجر به تغییر وضعیت از زرد به نارنجی شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر میزان مراجعان سرپایی رشد یافته و از عدد ۲۰ به ۴۰ افزایش یافته است و در میزان بستری نیز از متوسط ۵ نفر بستری در روز به عدد ۱۰ بستری در روز رسیده ایم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با اشاره به شمار بستری‌های فعلی در بیمارستان شاهرود تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۶۷ نفر از بیماران کرونایی در بیمارستان امام حسین علیه السلام شاهرود بستری است که از این تعداد ۱۲ نفر در بخش ویژه و مابقی در بخش جنرال بستری است.

این متخصص همه‌گیری با بیان اینکه هر چه سطح هشدار و خطر را جدی‌تر بدانیم مطلوب تر است افزود: محدودیت های کرونایی توسط ستاد مدیریت مقابله با کرونا در سطح ملی و استان بر حسب نوع رنگ هر شهر اعلام می‌گردد ، اما آنچه مهم است آن که ، باید ، مشارکت مردم در مهار کرونا آگاهانه و رضایتمندانه باشد

عضو ستاد استانی مقابله با کروناویروس خاطرنشان کرد: محدودیت های کرونایی باید هوشمندانه اعمال شود و در آن کاهش تراکم مدنظر قرار گیرد.

 

نظر شما