برگزاری جشنواره مهارتی دانش آموزان با نیازهای ویژه استان کردستان

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۱۰:۴۵:۱۵
کد خبر: ۱۱۴۱۹۹۴
سومین دوره جشنواره مهارتی ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه دوره دوم متوسطه حرفه‎ ای وبصورت همزمان در مرحله استانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ رئیس‌آموزش و پرورش استثنایی کردستان اظهار داشت: این جشنواره در راستای افزایش استقلال شخصی، خودباوری، آمادگی برای اشتغال و تسهیل در روند انتقال موفقیت‌آمیز به دوران بزرگسالی و در رشته‌های کمک خیاطی(دختران) و رشته کمک مشبک بری(پسران) در مرحله استانی دوره دوم متوسطه برگزار شد.

وی هدف اصلی از برگزاری جشنواره را ایجاد انگیزه وارتقای توانایی‌های هنری، مهارتی ورقابت سالم بین دانش آموزان با نیازهای ویژه  دانست و تصریح کرد: جشنواره مهارتی دانش‌آموزان استثنایی در بین آثار مهارتی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان با هدف شناسایی و تلاش برای شکوفایی استعدادهای شرکت‌کنندگان برگزار شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان کردستان با اشاره به برگزیدگان این جشنواره افزود: پس از داوری، دانش‌آموزان دلنیا خسروی، گلناز قربانی، دلنیا امینی در گروه دختران و دانش آموزان محمد مبین نصرتی فرد، آکو عظیمیان، سیاوش ویسانی به عنوان نفرات برتر  انتخاب شده ونفرات اول ودوم  مرحله کشوری راه می یابند.

وی گفت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان استثنایی نیازهای ویژه‌ای داشته  واز برخی توانایی‌ها برخوردار نیستند باید با تعلیم و تربیت مناسب و برنامه‌ریزی‌های ویژه و اساسی تلاش کنیم تا در مسیر یادگیری آنها خللی ایجاد نشود که ضروری است برای رسیدن به این مهم از تجهیزات و لوازم کمک‌آموزشی متناسب با نیاز این دانش‌آموزان استفاده شود تا توانمندی‌های بالقوه خود را به مرحله فعلیت برسانند.

رنجبربا اشاره به پرورش نیروی ماهر و فراهم کردن ساختارهای مناسب مهارت‌آموزی به‌عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر افزود: مهارت آموزی،استعدادیابی وتقویت مهارت‌های پایه با رویکرد کارآفرینی در نظام آموزش وپرورش می‌تواند برطرف کننده بسیاری از نیازهای آینده بازار کار متناسب با ظرفیت درونی دانش آموزان باشد.

رییس‌آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه مبنای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش مهارت آموزی است، گفت: پرورش یافته سیستم آموزشی باید دارای حداقل یک مهارت باشد به گونه‌ای که در صورت جدایی از نظام تعلیم وتربیت رسمی درهرمرحله، توانایی تأمین زندگی خود واداره خانواده را داشته باشد.

 

نظر شما
پرونده ویژه