مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی:

اجازه ساخت بند جدیدی در حوزه کشف رود داده نخواهد شد

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۱۲:۵۴:۵۸
کد خبر: ۱۱۴۲۱۵۲
اجازه ساخت بند جدیدی در حوزه کشف رود داده نخواهد شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: در حوزه کشف رود اجازه ساخته شدن بند جدیدی داده نخواهد شد و با آب فروشی های غیرمجاز برخورد خواهد شد‌.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد علایی در جلسه کشاورزان حاشیه جاده سرخس با بیان اینکه دولت باید به مردم خدمت کند، اظهار کرد: مباحث مربوط به مدیریت آب هم می‌تواند بسیار ساده و هم بسیار پیچیده باشد، اگر در مدیریت آب مردم وارد شوند مسائل بسیار ساده حل می شود اما زمانی که مردم را از این حوزه خارج میکنیم مدیریت آب بسیار سخت و دشوار می شود.

وی با اشاره به اینکه نه تنها در کشف رود، بلکه در تمام کشور ایران در مدیریت منابع آب باید چند اتفاق مبارک رخ دهد، خاطرنشان کرد: برداشت آب باید به میزانی باشد که پایداری آب بیشتر شود و باید بدانیم تمام آبی که می‌توانیم مصرف کنیم چقدر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی بیان کرد: در گذشته امکان برداشت حدود ۶ میلیارد متر مکعب آب از دشت مشهد وجود داشت اما اکنون تنها ۴ میلیارد متر مکعب آب می‌توان برداشت کرد، علت این کاهش تنها برداشت آب از آن دشت نبوده بلکه کاهش بارش ها نیز موثر بوده است اما در عین حال ما باید برداشت آب از آن را مدیریت کنیم.

علایی در پاسخ به مسائل و مشکلات کشاورزان در خصوص آب فروشی ها و جلوگیری از احداث بندهای جدید، عنوان کرد: مشاوری برای تهیه گزارش کامل از کل بندهای کشف رود تعیین می شود و همه بندها شناسایی خواهند شد تا از آب فروشی ها جلوگیری شود و اجازه ساخت بند جدیدی داده نشود.

وی افزود: در این مسیر ما نیاز به کمک همه ساکنان کشف رود داریم تا اگر تخلفاتی از جمله آب فروشی، بندها و چاه های غیر مجاز را مشاهده کردند به ما گزارش دهند تا با آن برخورد و از ساخت بندهای جدید جلوگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی عنوان کرد: شهرستان سرخس دو منبع تامین آب جدی، کشف رود و هریرود را دارد که باید نسبت برداشت بین این دو رود به درستی رعایت شود، در غیر این صورت خسارت های جبران ناپذیری به این شهرستان وارد خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز