جهانگیری:

یزدی ها در حوزه‌های مختلف مردمان خیری هستند

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۲۲:۴۰:۰۵
کد خبر: ۱۱۴۲۴۳۱
یزدی ها در حوزه‌های مختلف مردمان خیری هستند
معاون اول رییس جمهوری در آیین تجلیل از خیرین مدرسه ساز کشور گفت: یزدی ها از جمله مردمان خیری در عرصه های مختلف خصوصا تامین فضاهای آموزشی هستند، البته هرکس نسبت به وضعیت مالی خود در این امر مهم و خیر گام بر می دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "اسحاق جهانگیری" معاون اول رئیس جمهور در آیین بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار امیدواری کرد: یزد باید از جمله استان هایی باشد که در سال های آینده  مدرسه فرسوده نداشته باشد. 

همچنین در این مراسم "محمدعی طالبی" استاندار یزد ، گفت: این استان برای سال آینده تحصیلی برای تعمیر و مرمت مدارس فرسوده نیاز به اعتبار کافی دارد، امید می رود این موضوع مورد توجه و مساعدت مسوولان وزارت آموزش پرورش برای جبران بخشی از مشکلات فضاهای آموزشی قرار گیرد. 

طالبی بدون اشاره به بودجه مورد نیاز و تعداد مدارس فرسوده؛ همچنین فضاهای آموزشی که نیاز به مرمت و بازسازی دارد، از یزد با عنوان استانی مشارکت جو و خیری که زبانزد خاص و عامه است، یاد کرد و گفت: هم اکنون بخشی از اقدام های عامه المنفعه در زمینه های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی بر دوش خیران استان است.

وی تصریح کرد: یزد به دلیل همراهی و مشارکت خیران در بسیاری از شاخص های توسعه میان ۳۱ استان کشور جزو مناطق سرآمد است.

وی ادامه داد: یکی از افتخارهای یزد صدرنشینی ۲۶ سال متوالی دانش آموزان آن در آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی است که بخشی از آن مرهون همراهی و نقش خیران مدرسه ساز است.

 طالبی یزد خاطر نشان کرد: به دلیل قدمت آموزش و پرورش با مشکل فرسودگی فضاهای آموزشی روبروست گرچه به لحاظ سرانه در آمار وزارتخانه در جایگاه نسبتا خوبی قرار دارد اما به لحاظ فرسودگی مدارس شرایطی مناسبی ندارد. 

وی افزود : در حال حاضر از یک هزار و ۶۶۵ مدرسه، ۵۲۹  مورد در استان بلااستفاده است که این تعداد ۳۲ درصد مجموع مدارس یزد را شامل می شود.

استاندار یزد تصریح کرد: ۲۸ درصد مدارس در لیست تخریب و بازسازی قرار دارد که این نشان از وضعیت مدارس استان است.

وی گفت: با  اتکا به حضور افراد خیر در سال‌جاری پویش های مختلفی در راستای نهضت مدرسه سازی در استان راه اندازی شد.

استاندار یزد  همچنین اعلام کرد: میزان کمک‌های خیرین مدرسه ساز در سال‌۱۳۹۹ را ۱۹۵ میلیارد تومان و تعداد خیران مدرسه ساز را هم ۲ هزار و ۲۰۰ نفر بوده است که از این تعداد ۳۰۰ نفر را بانوان تشکیل می دهند.

وی اظهارکرد: در پویش طرح «آجر به آجر» در ساخت مدرسه اقدام های بسیار خوبی در استان انجام شد و در طرح یاد شده مشارکت خیران و صاحبان صنایع و معادن در چارچوب ایفای مسوولیت های اجتماعی در شهرستان‌های مختلف  نسبت به ساخت مدرسه اقدام کردند.

طالبی ادامه داد: تعدادی از خیران استان یزد علاوه بر مدرسه سازی در تامین سایر نیازها چون ساخت بیمارستان،کلینیک و مشاوره اقدام های ارزشمندی را انجام داده و می دهند.

وی از مجموعه وزارت آموزش و پرورش خواست با توجه به مشارکت افراد خیر در سال‌جاری در راستای تکمیل پروژه ها و تجهیزات خیری حداقل به همین میزان( ۱۹۵ میلیارد تومان) کمک کنند، امید می رود  این موصوع مورد توجه مسوولان وزارتخانه قرار گیرد.

در این مراسم از ۳۰ خیر مدرسه ساز تجلیل و قدردانی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز