استفاده از نیزارهای دریاچه زریبار مریوان برای تولید صنایع‌دستی

۱۳۹۹/۱۲/۰۶ - ۱۰:۵۳:۵۹
کد خبر: ۱۱۴۲۵۸۵
استفاده از نیزارهای دریاچه زریبار مریوان برای تولید صنایع‌دستی
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مریوان از برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از نیزارهای دریاچه زریبار مریوان برای تولید صنایع‌دستی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  فریاد حدادیان در این خصوص اظهار داشت: در نشست مشترک با اعضای هیات مدیره تعاونی فراگیر بانوان صنایع‌دستی شهرستان مریوان مقرر شد پس از بررسی کارشناسی به طوری که مشکلات محیط‌زیستی برای گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی در دریاچه زریبار ایجاد نشود از نیزارهای این دریاچه برای تولیدات مختلف صنایع‌دستی استفاده شود.

او حمایت از شاغلین و تولیدات صنایع‌دستی به ویژه تولید کنندگان کلاش را یکی از برنامه‌های اداره میراث‌فرهنگی شهرستان مریوان برشمرد و عنوان کرد: راه‌اندازی غرفه‌های عرضه محصولات صنایع‌دستی در منطقه گردشگری قله‌امام و واگذاری آن به شرکت تعاونی فراگیر بانوان صنایع‌دستی را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است که امید است در کمترین زمان ممکن به مرحله اجرا برسد.

حدادیان صادرات محصولات و تولیدات صنایع‌دستی یکی از راه‌های ارز آوری به کشور دانست و گفت: با مدیریت گمرگ باشماق در حال رایزنی و برنامه‌ریزی برای شروع صادرات محصولات صنایع دستی توسط شرکت تعاونی بانوان هستیم که در صورت تحقق گامی مهم در زمینه ایجاد اشتغال پایدار و ارز آوری انجام خواهد شد.

 

نظر شما