رئیس فدراسیون هندبال:

تورنمنت هندبال یزد نشان داد، ایران می تواند در سخت ترین شرایط میزبان رویداد های بین المللی باشد

۱۳۹۹/۱۲/۰۹ - ۰۹:۱۰:۵۸
کد خبر: ۱۱۴۳۶۴۲
تورنمنت هندبال یزد نشان داد، ایران می تواند در سخت ترین شرایط میزبان رویداد های بین المللی باشد
رئیس فدراسیون هندبال با بیان اینکه مسابقات بین المللی هندبال گرامیداشت چهار هزار شهید استان یزد ، در بهترین شرایط برگزار شد گفت: این مسابقات بین المللی نشان داد، ایران می تواند در سخت ترین شرایط میزبان رویداد های بین المللی باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "علیرضا پاکدل" در مراسم اختتامیه این تورنمنت با بیان اینکه مسابقات بین المللی هندبال گرامیداشت چهار هزار شهید استان یزد که از دوم اسفند در شهر دارالعباده، یزد، با حضور تیم های ملی نوجوانان و جوانان ایران، منتخب یزد و دو تیم عراق و ازبکستان آغاز شده بود، گفت: این مسابقات بین المللی  با قهرمانی تیم ملی هندبال نوجوانان ایران به پایان رسید. تیم ملی جوانان عراق دوم شد و تیم ملی جوانان ازبکستان و منتخب یزد هم مشترکا در جایگاه سوم ایستادند.

علیرضا پاکدل اظهار داشت: این مسابقات توانست فضا و شرایطی برای نوجوانان و جوانان هندبالیست مهیا کند که بتوانند خود را محک بزنند و همچنین ما هم توان خود را در برگزاری مسابقات بین المللی نشان دهیم.

وی ادامه داد: اتفاق خوبی که در این رویداد افتاد این بود که ثابت کردیم که در این شرایط سخت کرونایی، در شرایطی که بسیاری از رویدادهای ورزشی جهانی و آسیایی لغو شده، می توانیم مسابقات بین المللی را در کشورمان به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه هندبال، تنها رشته ورزشی در سال 99 است که بعد از شیوع کرونا یک تورنمنت بین المللی در کشورمان برگزار کرده است، اظهار داشت: چند روز پیش مسابقات جوانان و نوجوانان قهرمانی آسیا لغو شد و  فدراسیون جهانی هندبال نیز رقابت های جوانان و نوجوانان قهرمانی جهانی را به دلیل شیوع گسترده کرونا کنسل کرد. نکته جالب توجه این است که هیچ کدام از کشورهای آسیایی در یک سال اخیر نتوانستند تورنمنتی در رده های سنی مختلف برگزار کند فقط ایران به این دستاورد رسید.

رئیس فدراسیون هندبال با بیان اینکه فکر می کنم هم استان یزد و هم همکاران بنده در فدراسیون از برگزاری و میزبانی این مسابقات سربلند بیرون آمدیم، افزود: از روز اول تا پایان مسابقات بصورت مداوم از کلیه نفرات تیم ها تست PCR گرفته شد و خوشبختانه حتی یک نفر مبتلا به کرونا در این رویداد ورزشی نداشتیم.

پاکدل بیان داشت: امیدوارم این امتحانی که هندبال ایران از آن سربلند بیرون آمد، بتواند زمینه ساز آن باشد که در آینده نزدیک بتوانیم رویدادهای بزرگتری در کشورمان میزبانی کنیم. در واقع امروز به همه ثابت شد که ایران می تواند حتی در شرایط سخت کرونایی میزبان رویدادهای بین المللی باشد.

رئیس فدراسیون هندبال ادامه داد: نقطه مثبتی که در این میزبانی رخ داد و به استاندار یزد هم عرض کردم این بود که همه تیم هایی که در این تورنمنت شرکت کرده بودند از میزبانی شهر یزد بسیار راضی بودند. شخصا هم با اعضای تیم ملی عراق و هم تیم ملی ازبکستان صحبت کردم و خوشبختانه تمامی آنها از شرایط برگزاری مسابقات، اسکان و ... بسیار راضی بودند طوری که مایل بودند در سال های آینده هم در این تورنمنت حضور پیدا کنند. ما هم همه توان و تلاش خود را خواهیم کردکه این تورنمنت را بصورت مستمر و سالیانه برگزار کنیم.

پاکدل گفت: باید از تمامی مسئولان استان یزد از جمله استاندار محترم، مدیر کل ورزش و جوانان استان، هیات هندبال استان یزد، شهرداری، گروه فولاد آلیاژی و همه عزیزانی که زحمت کشیدند این رویداد به شکل مطلوبی طی این چند روز برگزار شود، تشکر کنم.

نظر شما