برای این گروه از افراد بلیت سفر صادر نمی شود!

۱۳۹۹/۱۲/۰۹ - ۱۰:۰۰:۱۴
کد خبر: ۱۱۴۳۶۴۵
برای این گروه از افراد بلیت سفر صادر نمی شود!
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر سامانه های صدور بلیت هواپیما، قطار و اتوبوسرانی در سطح کشور به نرم افزار ماسک متصل هستند و از صدور بلیت برای تمام افرادی که در مراکز درمانی خصوصی و یا دولتی آزمایش کرونای آنها مثبت شده است ممانعت می شود.

به گزارش برنا؛ دکتر مهدی قلیان گفت: سامانه های فروش بلیت قبل از صدور باید نسبت به سلامت و ابتلای مسافر به کرونا از نرم افزار ماسک استعلام بگیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق دستورالعمل هوشمند در ایام تعطیلات نوروز، مسافرت به شهرهای زرد مسافر پذیر شامل مشهد، گیلان، گلستان، بندرعباس، اصفهان و شیراز جز برای ورود پلاکهای شهر خودشان ممنوع است.

دکتر قلیان افزود: در حال حاضر ۱۲  شهرستان خراسان رضوی که بیشتر آنان پرجمعیت هستند در وضعیت زرد و ۲۱ شهرستان استان در وضعیت آبی به لحاظ ابتلا به کرونا قرار دارند.

وی  اضافه کرد: بر اساس رنگ بندی نرم افزار ماسک هم اکنون شهرستانهای مشهد، کلات، قوچان، کاشمر، گناباد، سبزوار، تربت‌حیدریه، طرقبه و شاندیز، خلیل آباد، کوهسرخ، خواف و بردسکن در وضعیت زرد هستند.

وی در پایان تاکید کرد: نکته مهم این است که وضعیت مشهد و خراسان رضوی شکننده است و با توجه به مشاهده نوع انگلیسی و شناسایی ۶ نفر مبتلا به این ویروس در مشهد خطر شیوع و گسترش آن در استان وجود دارد.

 

نظر شما