یادداشت روز؛

مراقب باشیم از یک‌ سوراخ دوبار گزیده نشویم

۱۳۹۹/۱۲/۰۹ - ۱۱:۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۱۴۳۷۸۷
مراقب باشیم از یک‌ سوراخ دوبار گزیده نشویم
هرچه به انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر نزدیک تر می‌شویم به مانند ۴ سال گذشته نفراتی را می‌بینیم که در محافل عمومی و خصوصی حضور پیدا می‌کنند و با شعارهای متنوع سودای تکیه زدن بر کرسی پارلمان شهری را در سر دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، انتخابات کم فروغ سال گذشته مجلس نشان داد که دیگر حنای برخی مدعیان و جاه طلبان برای مردم‌ رنگی ندارد و آش برخی سوء مدیریت ها در سال های اخیر آنچنان شور بوده که اعتماد مردم را تا حد زیادی تحت الشعاع قرار داده است.

نمونه بارز بعمل نشدن به مطالبات مردم را می‌توان در فردیس مشاهده کرد. جایی که مردم ۴ سالِ قبل با هزاران امید پای صندوق های رای رفتند و به امید محقق شدن مطالبات‌شان اسم هایی را داخل صندوق های رای انداختند اما آنچه توقع می رفت محقق نشد و کشمکش های سیاسی جای خیلی از اقدامات اولویت دار را گرفت.

پیرمردی را به خاطر دارم که با ابراز خرسندی از مستقل شدن فردیس پای صندوق رای به احداث نخستین بیمارستان توسط مدیریت شهری امیدوار بود اما کدام بیمارستان؟

یادم نرفته است که در اوایل شکل گیری شورا به سراغ یکی از اعضا رفتم و در طول بحث طوری کارشناسانه در خصوص معضلات شهر حرف می زد و راهکار ارائه می‌داد که برای لحظه ای چهار سال آینده را پیش بینی کردم و روزی را دیدم که شهرداران شهرهای بزرگ دنیا برای دریافت مشاوره به دنبال گرفتن نوبت هستند. اما امروز بعد از گذشت ۴ سال کدام عملکرد قابل دفاع در فردیس مشاهده می شود؟

تکراری ترین اخباری که ۴ سال اخیر در فردیس منتشر شد چه بود؟ فلان شهردار رفت. فلان شهردار آمد. فلان شهردار آمد، دید شهردار قبلی نرفته و به خانه برگشت. فلان شهرداری که دیروز آمده بود امروز دوباره به ساختمان شهرداری وارد شد اما با ۴ عضو مخالف در شورا مواجه  شد و....

تمامِ فردیس در ۴ سالی که گذشت همین بود و همین. بیشترش حاشیه بود و حاشیه. انگار نه انگار که عده زیادی از مردم چشم به شورای نخستی داشتند که قرار بود چرخ آبادانی شهر مستقل فردیس و جدا شده از کرج را پرشتاب تر بچرخاند.

حال مردم باید از این سال های پر چالش و فرسایشی درس گرفته باشند و هر کسی را با آرای ارزشمندشان روانه پارلمان شهری نکنند.

مردم تاکنون باید دانسته باشند که تخصص و تعهد دو اصل جدایی ناپذیر برای شکوفایی شهر هستند و اسم هرکسی که لاف مردم داری زد را نمی توان داخل صندوق رای انداخت. فردیسی های مستقل دیگر می‌دانند که قومیت گرایی و پسوند های فامیلی ضامن خوبی برای پاسخگویی به مشکلات مردم نیست.

در روزهای اخیر تصاویر آشنایی را در فضای مجازی دیده ایم که عنوان می کنند این بار قصد خدمت به مردم فردیس را دارند. کسانی که سوابق چندان قابل دفاعی در مدیریت سایر نقاط استان نداشته اند این بار قصد آمدن به فردیس را دارند. بدون شک کسانی هم هستند که با تدارک ویژه برای ورود به شورا عزم را جزم کرده اند.اما به طور قطع این بار مردم هوشیار هستند و نمی خواهند از یک سوراخ دوبار گزیده شوند.

فردیس نفس تازه می خواهد؛ فردیس شورای جوان و جهادی از دلِ خودِ خودش می خواهد .قطعا آنهایی که پای صندوق می روند اینبار با چشم بازتر و با نگاهی به همه وقایع چهار سال گذشته رای خواهند داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز