در جلسه بررسی برنامه سازگاری با کم آبی مطرح شد؛

بازنگری در برخی مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه یک نیاز جدی است

۱۳۹۹/۱۲/۱۰ - ۰۷:۰۴:۳۱
کد خبر: ۱۱۴۴۲۰۸
بازنگری در برخی مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه یک نیاز جدی است
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت اصلاح الگوی آبیاری در استان برای دستیابی به شرایطی پایدار و آینده نگر و نیز بهره وری مناسب از آب مصرفی، خواستار سرعت بخشی به برنامه های تدوین شده وزارتخانه های جهاد و نیرو برای مدیریت بهینه مصرف آب شد و گفت: علیرغم تصویب برنامه های کاربردی برای اصلاح الگوی مصرف آب بویژه در بخش کشاورزی ولی متاسفانه این برنامه ها به کُندی پیش می رود.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری در جلسه بررسی برنامه سازگاری با کم آبی استان که بصورت ویدئو کنفرانسی با حضور وزیر نیرو برگزار شد، به توسعه سنتی کشاورزی در دو دهه اخیر اشاره کرد و افزود: ۹۰ درصد مصرف آب استان در بخش کشاورزی است اما به دلیل الگوی غلط مصرف آب بهینه لازم از این بخش حاصل نشده است.

وی بازنگری در کشت محصولات آب بر را یک ضرورت جدی برای استان دانست و گفت: باید با اقدامات لازم در مصرف بهینه بستر سودآوری بیشتر کشاورزان و صیانت از آب را فراهم نمود.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه با قدردانی از تلاشهای دولت تدبیر و امید در جان بخشیدن به دریاچه ارومیه تصریح کرد: اقدامات رخ داده که ماحصل یک برنامه جامع و علمی بوده منجر به نجات دریاچه ارومیه شده است.

شهریاری ادامه داد: برخی مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه در سالهای نخست در نجات دریاچه بسیار موثر بوده و امروز که این نگین آبی به ثبات نسبی رسیده می طلبد تا در ادامه اجرای برخی مصوبات برای تداوم حیات در این استان بازنگری شود.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت تخصیص آب به کشت گلخانه ای و تداوم عملیات پروژه های نیمه تمامی چون سد نازلو برای استان بسیار مهم است.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین از تخصیص حقآبه دریاچه ارومیه از رودخانه ارس به سایر مصارف انتقاد کرد و خواستار توجه ستاد احیای دریاچه ارومیه و وزارت نیرو به این امر شد تا آینده این نگین آبی با خطر مواجه نشود.

در این جلسه برنامه سازگاری با کم آبی آذربایجان غربی به تصویب رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز