یادداشت روز؛

وقتی هویت شهر کرج قربانی سرقت و تخریب می‌شود

۱۳۹۹/۱۲/۱۰ - ۰۹:۵۶:۳۰
کد خبر: ۱۱۴۴۴۰۶
وقتی هویت شهر کرج قربانی سرقت و تخریب می‌شود
کرج به واسطه نرخ بالای مهاجرپذیری یکی از متنوع ترین شهرهای کشور از لحاظ قومیتی است و از آن به عنوان ایران کوچک یاد می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، دراین راستا اقدامات مختلفی برای هویت بخشی به این کلانشهر وایجاد حس تعلق خاطر در نزد ساکنانش شده است که از آن جمله می توان به ایجاد روز فرهنگی کرج ، برگزاری جشنواره های مختلف از جمله لاله ها و... و احیا و بازسازی اماکن تاریخی در سال های اخیر اشاره کرد.

از سوی دیگر مدیریت شهری کرج نیز در تلاش است تا با مجموعه اقداماتی تنوع قومیتی موجود را به یک نقطه قوت در این کلانشهر مبدل کند تا شهروندان، کرج و گستره جغرافیایی آن را بخشی از هویت خود قلمداد کنند.

ایجاد پارک ایران کوچک شاخص ترین اقدام در این راستا است ضمن آنکه در حرکتی ارزشمند اخیرا نصب تابلوهای هوشمند شهری در مجاورت اماکن تاریخی محله ها و مکان های پرتردد شهر کرج را شاهد بودیم .

در این طرح تابلوهای هوشمند با بارکد QR مخصوص به خود قرار است روایت اماکن مهم و معروف شهر کرج را برای مخاطبان بازگو کنند.

اولین تابلو از این دست در میدان قدس ویا به عبارتی دیگرشاه عباسی کرج نصب شد اما جای تاسف آنکه تنها با گذشت دوماه از نصب اولین تابلو شاهد تخریب وبه سرقت رفتن آن از سوی سارقان و بعضا افراد معتاد هستیم.

طرحی ارزشمند که با بودجه عمومی اجرا شده با اقدام برخی افراد سودجو و بزهکار اینگونه دچار آسیب شده است و انتظار می رود نهادهای انتظامی و قضایی فکری عاجل برای توقف این دست اقدامات داشته باشند.

در هفته ها و ماه های اخیر خبرهای بیشماری از سرقت نرده ها، پل های عابر پیاده و درپوش تجهیزات شهری شنیده ایم و حال این رویه ناپسند به المان های شهری که نقشی موثر در هویت بخشی به شهر دارند رسیده است.

نگهداری درست از اموال عمومی توامان بر دوش شهروندان و مدیران شهری است و انتظار می رود مقامات انتظامی و قضایی نیز با برخورد قاطع با تخریب کنندگان اموال عمومی فضای شهر را از این دست اتفاقات پاک کنند وشاهد چنین اتفاقاتی که القاء کننده ناامنی است نباشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز