معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان:

ترویج ورزش همگانی به دغدغه فردی و اجتماعی تبدیل شود

۱۳۹۹/۱۲/۱۱ - ۱۱:۴۵:۵۳
کد خبر: ۱۱۴۵۱۲۶
ترویج ورزش همگانی به دغدغه فردی و اجتماعی تبدیل شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: ترویج ورزش همگانی برای افزایش نشاط در جامعه به دغدغه فردی و اجتماعی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ حبیب‌الله خجسته‌پور، در آیین دریافت حکم مسئولیت رئیس شورای راهبردی و مسئول کمیته ورزش و فعالیت بدنی کارکنان دولت هیات ورزش‌های همگانی استان سمنان در دفتر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان افزود: مخاطب ورزش های همگانی اکثریت جامعه هستند و ورزش همگانی برای مشارکت کنندگان لذت بخش است در حالی که ورزش قهرمانی برای دنبال کنندگان قهرمانان رشته های ورزشی جذابیت دارد.
وی با تقدیر از عملکرد هیات ورزش‌های همگانی استان سمنان، گفت: در ماه‌های گذشته تلاش‌های هیات ورزش همگانی استان در افزایش تحرک آحاد مردم تاثیر گذار و مطلوب بوده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تصریح کرد: توقع داریم برنامه های ورزش های همگانی در ادارات نمادین نباشد و باید به سمتی حرکت کنیم که با برگزاری برنامه‌های ورزشی متنوع حتی در بیرون از ادارات برای افزایش تحرک کارکنان دولت و تلاش شود.
مصطفی مرادی، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت :در دوران شیوع کرونا ویروس توجه به ورزش همگانی در استان سمنان در اولویت قرار گرفت.
مرادی افزود: عمده برنامه‌های ورزشی استان سمنان در شیوع کرونا توجه به ورزش همگانی است و در قالب برگزاری پویش های ملی و استانی برای افزایش تحرک اقشار مردم در منزل اقداماتی از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان انجام شد.
وی تصریح کرد : استان سمنان در لیگ‌ تندرستی که در سراسر کشور در حال برگزاری است رتبه دوم را دارد و از تلاش‌های هیات ورزش های همگانی استان سمنان که با جدیت پیگیر امور هستند ، تشکر می شود.
با تلاش هیات ورزش های همگانی استان سمنان تحرک و تحولی خوب در عرصه ورزش همگانی استان شکل گرفته است.
مرادی خاطر نشان کرد: توجه به ورزش کارمندان باید در دستور کار باشد و به این مقوله مهم در سال های گذشته کمتر پرداخته شده است.
همت هادیان،رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان سمنان گفت: خوشبینانه ترین حالت ۱۰ درصد جمعیت کشور در ورزش قهرمانی فعالیت دارند و برای ترویج ورزش همگانی در بین ۹۰ درصد دیگر جمعیت کشور باید اقدام شود.
رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان سمنان گفت: براساس آخرین آمار، ۵۱ درصد از جمعیت کشور دچار کم تحرکی و یا اصلا تحرک ندارند که این آمار بسیار نگران کننده است، امروزه کم‌تحرکی ، افسردگی و اضافه وزن از چالش های مهم‌ به شمار می رود که این شرایط به بحران تبدیل شده و وضعیت هشدار را رد کرده است.
همت هادیان افزود: توجه به ورزش همگانی به ویژه در بین کارمندان می تواند در افزایش نشاط در جامعه و مبارزه با کم تحرکی و چاقی بسیار مطلوب باشد، استان سمنان‌در یکسال گذشته همواره در‌ پویش های کشور جزو استان های برتر بوده و در لیگ‌ تندرستی هم استان سمنان در حال حاضر در رتبه دوم کشور قرار دارد.
وی اعلام داشت: تاکنون در بیشتر شهرستان استان سمنان، شورای ورزش همگانی تشکیل شده است و این روند ادامه خواهد یافت.
رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان سمنان گفت: رئیس فدراسیون ورزش های همگانی جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک به استان سمنان سفر خواهد کرد و در ارتباط با سه شهر سمنان ، شاهرود و دامغان که به عنوان شهر فعال اعلام آمادگی نمودند، تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: شورای راهبردی ورزش همگانی گامی موثر برای ترویج ورزش همگانی در استان سمنان خواهد بود و با تشکیل این شورا می توانیم کارهای بزرگتری برای افزایش تحرک در بین اعضای جامعه انجام دهیم

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز