آیا واقعا اهدای خون موجب ابتلا به کرونا می‌شود؟

۱۳۹۹/۱۲/۱۱ - ۲۲:۰۱:۲۹
کد خبر: ۱۱۴۵۳۹۲
آیا واقعا اهدای خون موجب ابتلا به کرونا می‌شود؟
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نیاز به خون در استان فارس را جدی توصیف و با اشاره به کاهش ذخایر خون و فرآورده‌های خونی، تاکید کرد که اهدای خون موجب ابتلا به کرونا نمی‌شود.

به گزارش برنا؛ دکتر سید روح‌الله حسینی دوشنبه ۱۱ اسفند در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش ذخایر خون و فرآورده‌های خونی استان فارس به دلیل کاهش مراجعه عمومی به پایگاه‌های انتقال خون، از افراد واجد شرایط دعوت کرد تا با شرکت در رسم نیک اهدای خون در آستانه سال نو، به یاری بیماران بشتابند.

حسینی گفت: طی یک سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹، شاهد کاهش قابل توجه مراجعه عمومی برای اهدای خون به بیماران بوده‌ایم و همین امر موجب بروز تهدیدی جدی برای سلامت بیماران نیازمند به خون و فرآورده های خونی، به ویژه بیماران مبتلا به تالاسمی و سرطان شده است.

او بخشی از این کاهش مراجعه را به دلیل نگرانی مردم نسبت به ابتلا به بیماری از طریق انتقال خون دانست و افزود: با تدابیر پیش بینی شده از سوی سازمان انتقال خون، تمامی پروتکل ها به طور کامل در روند اهدای خون اجرا شده و این اقدام هیچگونه تهدیدی برای سلامت اهداکنندگان در پی ندارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: هر سال در آستانه سال نو، ایرانیان نیک اندیش رسم نیکوی اهدای خون را به نیت سلامت خود و هموطنان، به جا می‌آوردند و اکنون و در آستانه سال جدید امیدواریم که این رسم نیکو، با همراهی و مشارکت مردم استان فارس، تداوم یابد و شاهد افزایش بانک ذخیره خونی استان و رفع این نگرانی نسبت به سلامت بیماران باشیم.

حسینی همچنین از برگزاری پویشی به نام "فرشتگان سپیدپوش" خبر داد که به همت سازمان انتقال خون کشور و با هدف دعوت به اهدای خون در سطح کشور آغاز شده است و ابراز امیدواری کرد دستاورد این تلاش ها، تامین سلامت یکایک هموطنانمان باشد.

 

نظر شما