اعضای خانه مطبوعات کردستان پالایش می شوند

۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ۱۰:۰۹:۴۲
کد خبر: ۱۱۴۵۶۳۰
اعضای خانه مطبوعات کردستان پالایش می شوند
رئیس خانه مطبوعات استان کردستان از پالایش و احصای هویت واقعی خبرنگاران عضویت در سامانه خانه مطبوعات استان خبر داد و گفت: تعداد خبرنگاران درفراخوان جدید مطابق فصل پنجم ماده 42 اساسنامه خانه مطبوعات تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده پالایش و ساماندهی می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ شیروان یاری در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به تصریح ماده 42 اساسنامه درخصوص شناسایی وساماندهی آماراعضای خانه مطبوعات اظهار کرد: داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم، اقامت داشتن درحوزه فعالیت خانه مطبوعات، برخورداری از سابقه اشتغال اصلی و مستمر بیمه ای در یکی از نشریات چاپی یا الکترونیک، پایگاه های خبری ، نمایندگی روزنامه های سراسری و خبرگزاری ها به عنوان روزنامه نگار با معرفی نامه رسانه و تأیید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ارایه پروانه فعالیت دفتر برای نمایندگی یا سرپرستی رسانه های سراسری از شاخصه های مهم عضویت در خانه مطبوعات است.

وی با اعلام انتشار فرم فراخوان جدید خانه مطبوعات در هفته آینده، تاکید کرد: مطابق مفاد صریح این ماده از اساسنامه خانه مطبوعات کشور، کلیه شاغلان مطبوعات، پایگاه های خبری ، نمایندگی ها ، سرپرستی های روزنامه های سراسری و خبرگزاری های مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در بخش تحریریه ودر قالب شغل اصلی و مستمر فعالیت می کنند، مشمول فراخوان جدید خانه مطبوعات کردستان می شوند. 

رییس خانه مطبوعات کردستان عنوان کرد: تمام همکاران اعم از خبرنگار، دبیرگروه، معاون دبیرگروه، معاون سردبیر، سردبیر، صفحه آرا، گرافیست، عکاس، مدیرمسئول و صاحب امتیاز که دارای شرایط ماده 42 اساسنامه باشند، می توانند به عضویت خانه مطبوعات درآیند، در غیر اینصورت از عضویت در خانه مطبوعات بدون اغماض حذف می شوند.

وی داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم را شرط لازم برای عضویت درخانه مطبوعات کردستان می داند و درخصوص  فرایند محاسبه سنوات فعالیت مطبوعاتی اعضای خانه نیز گفت که درصورت نداشتن مدرک تحصیلی کارشناسی یا معادل  هریک از اعضا مطابق همین ماده، به ازای هر 5 سال فعالیت رسانه ای با معرفی خانه مطبوعات و رسانه های استان و تایید اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی ، یک مقطع تحصیلی محاسبه می شود.

شیروان یاری تعداد اعضای خانه مطبوعات استان کردستان را در حال حاضر 143 نفر عضو ثابت و افتخاری عنوان کرد و افزود: بررسی ها نشان می دهد که از این تعداد اعضا 137 نفر عضو اصلی و شش نفر افتخاری هستند که به تفکیک جنسیتی 47 نفر خانم و 96 نفر مرد ثبت و گزارش شده است.

به گفته وی خانه مطبوعات استان کردستان تاکید می نماید که اعضای خانه مطبوعات هر سه ماه به صورت ( فصلی) باید نسبت به بارگذاری حداقل10 آثار تولیدی خود در رسانه های مورد فعالیت با ذکر نام خود بر روی اثر منتشره با آدرس الکترونیکی خانه مطبوعات(khaneh.matbooat.ku@gmail.com  اقدام کنند. 

رییس خانه مطبوعات به صراحت گفت: در صورت عدم ذکر نام پدیدآورنده بر روی اثر مطبوعاتی منتشر شده، آثار عضو خانه مطبوعات باید به تایید مدیرمسئول یا مسئول آن رسانه برسد و خانه مطبوعات ملزم است که نسبت به راستی آزمایی آثار تایید شده درصورت ابهام تحقیق کند و اگر آثار تایید شده به قلم فرد مورد تایید نگاشته نشده باشد، نسبت به رد آثار مستقیم اعمال نظر کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز