مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:

درخشش دانش‌آموزان مشهدی در مسابقات بین‌المللی نوآوری اندونزی

۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ۱۰:۵۱:۰۲
کد خبر: ۱۱۴۵۷۲۹
درخشش دانش‌آموزان مشهدی در مسابقات بین‌المللی نوآوری اندونزی
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دو نفر از دانش‌آموزان مشهدی در مسابقات بین‌المللی نوآوری علوم و کارآفرینی اندونزی رتبه سوم را در میان دانش‌آموزان ۲۰ کشور جهان کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، قاسمعلی خدابنده گفت: آنها به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران از طرف مرکز بین‌المللی پژوهشهای ابن‌سینا به رقابتهای بین‌المللی نوآوری و کارآفرینی در جاکارتا اعزام شده بودند. 

وی افزود: ۵۱۲ تیم از ۲۰ کشور جهان همچون "آمریکا، چین، کره ‌جنوبی، برزیل، اندونزی، مکزیک، مالزی، فیلیپین، سنگاپور، ترکیه و امارات اوایل اسفند ماه جاری در این رقابتها حضور داشتند. 

"مرکز نوآوری و خلاقیت جهانی مالزی" در قالب اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا با هدف هدایت و توسعه اکوسیستم کارآفرینی پایدار از طریق نوآوری و خلاقیت، کارآفرینی اجتماعی و گسترش تجارت جهانی با ایجاد یک محرک اقتصادی در همکاری با سازمانهای دولتی و صنایع از اوایل سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون فعال است.

اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به "آ.سه.‌آن" (ASEAN) یک سازمان بین‌المللی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی که با هدف همکاریهای مشترک از سال ۱۹۶۷ میلادی تاکنون فعال است. اعضای آ.سه.آن شامل کشورهای "مالزی، اندونزی، تایلند، سنگاپور، فیلیپین،ویتنام، کامبوج، برونئی، لائوس و میانمار" با مجموع جمعیت ۶۰۱ میلیون نفر نشستهای سالانه برگزار می‌کنند. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه گفتگو با خبرنگار ایرنا به دیگر موفقیت جهانی دانش‌آموزان این استان اشاره و آن را ثبت رکورد دنیا در ورزشهای آبی اعلام کرد. 

وی گفت: این موفقیت، اسفند ماه جاری توسط دانش‌آموز یکی از هنرستانهای مشهد با ثبت رکورد جهانی در ماده ورزشی "شنا بالانس و پشتک تک پا" برای کشورمان و خراسان رضوی ثبت شد. 

خدابنده افزود: "محمدامین نمازی" هنرجوی هنرستان تربیت بدنی پوریای ولی آموزش و پرورش ناحیه شش مشهد موفق شد رکورد جهانی بیشترین "شنا بالانس" در یک دقیقه را با ۳۱ حرکت جابه‌جا نماید.

وی گفت: نمازی همچنین رکورد بیشترین تعداد "پشتک تک پا" را در یک دقیقه با انجام ۲۷ حرکت به نام خود در فهرست رکوردداران جهانی ثبت کرد. 

 

نظر شما