آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا ۱۲ اسفند ۹۹

۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ۱۲:۱۲:۰۲
کد خبر: ۱۱۴۵۷۶۴
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا ۱۲ اسفند ۹۹
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا 12 اسفندماه اعلام شد.

به گزارش برنا، شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده اند که بیشترین بستری مربوط به شهرستان اردبیل است.

او افزود: طی این مدت ۱۸ بیمار با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان مرخص و ۱ بیمار کرونایی طی این مدت در مراکز درمانی استان فوت کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: از ۲۲ بیمار جدید، ۱۶ بیمار در اردبیل، ۵ بیمار در پارس آباد و ۱ بیمار در خلخال بستری شده اند.

حبیب زاده افزود: در حال حاضر ۱۶۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۴۴ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان می‌باشند.

او گفت: براساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهر‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر و خلخال در وضعیت زرد و شهر‌های بیله سوار، سرعین، نمین، نیر، گرمی، کوثر و اصلاندوز در وضعیت آبی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه شهروندان خرید عید را مدیریت کنند تا شاهد افزایش ابتلا به بیماری کرونا و شروع پیک چهارم نباشیم، افزود: کاهش شیوع بیماری کرونا در استان نسبی است و مردم همچنان باید دقت بیشتری نسبت به کاهش رفت و آمد‌ها و تردد‌های بی مورد داشته باشند.

حبیب زاده با بیان این مطلب که خطر کرونای جهش یافته جدی است، تاکید کرد: کاهش دورهمی‌ها موجب جلوگیری از شیوع بیماری کرونا شد و خانواده‌ها باید مراقب تجمع‌ها و دورهمی‌های شبانه باشند، زیرا این محافل موجب آلودگی همه افراد خانواده به بیماری کرونا می‌شود.

او اظهار داشت: همچنان از شهروندان درخواست می‌شود تا در رعایت ضوابط بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و شستشوی دست‌ها و فاصله گذاری اجتماعی همت بیشتری داشته باشند تا زمینه شیوع این بیماری در سطح جامعه کاهش یابد.

نظر شما