سخت ترین زبان های رایج دنیا برای یادگیری چیست؟

۱۴۰۱/۱۲/۲۱ - ۰۹:۲۲:۴۷
کد خبر: ۱۱۴۶۲۳۱
سخت ترین زبان های رایج دنیا برای یادگیری چیست؟
در این مطلب قصد داریم تا شما را با سخت ترین زبان های زنده دنیا آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

به گزارش برنا، زمانی که افراد قصد یادگیری یک زبان جدید را دارند، عموماً برای راحتی کار و برای سریع شدن فرآیند دوره آموزشی خود یا به سراغ زبان های پرکاربرد رفته و یا نگاهی به لیست زبان های آسان می کنند. این دسته از افراد پس از بررسی زبان های آسان و پرکاربرد دنیا از بین زبان ‌های لیست شده اقدام به یادگیری یک زبانی می کنند که بتوانند به سرعت در آن به تسلط کافی برسند.

یکی از موضوعات بسیار مهم در این زمینه این است که کدام یک از زبان های زنده دنیا از بقیه سخت تر است و فرآیند یادگیری آن پیچیدگی بیشتری دارد. 

دلیل اهمیت این موضوع آن است که افراد بسیار کمی به سراغ زبان های سخت و پیچیده برای یادگیری می روند و همین مسئله باعث می شود تا یادگیری آن زبان اهمیت بسیار زیادی پیدا کند.

زبان چینی

زبان چینی یکی از عجیب ترین زبان های زنده دنیا به حساب می آید. به گفته زبان شناسان این زبان سخت ترین زبان دنیا محسوب می شود، زیرا در وهله اول زبان چینی دارای شاخه های فراوانی است و از سوی دیگر وجود گرامر پیچیده باعث شده تا فرآیند یادگیری این زبان به طرز چشمگیری سخت شود. 

البته این نکته نیز لازم به ذکر است که امروزه در حدود یک پنجم جمعیت کل جهان به زبان چینی صحبت می کنند و این زبان از نظر متکلم، پر گویش ترین زبان دنیا به حساب می آید.

زبان عربی

زبان شناسان از زبان عربی هم به عنوان یک زبان کامل و هم به عنوان یک زبان سخت یاد می‌ کنند. این زبان امروزه در کشورهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و گستره آن از خاورمیانه تا آفریقا است. 

وجود فرآیند اعراب گذاری و تغییر معنای کلمات با توجه به این اعراب سبب شده تا یادگیری زبان عربی بسیار سخت باشد.

البته عموما خواندن و نوشتن به زبان عربی و درک مطالب پس از یادگیری آن کار مشکلی نیست، اما صحبت کردن صحیح و اصولی، بدون اندکی اشتباه گرامر به این زبان بسیار سخت است، زیرا از یک سو هم وجود فرآیند اعراب ‌گذاری می‌ تواند معنی یک جمله را بارها و بارها تغییر دهد و از سوی دیگر نیز عرب زبانان کشورهای مختلف دارای ساختار زبان عربی منحصر به فردی هستند.

 همین موضوع سبب شده تا به عنوان مثال یک فرد عرب زبان در کشور مراکش به سختی بتوانند جملات عرب زبانان کشور مصر را درک کند.

زبان تایلندی

زبان تایلندی که به زبان سیامی نیز مشهور است، یکی از سخت ترین زبان های زنده دنیا به حساب می آید. ویژگی اصلی این زبان آن است که زبان تایلندی به تن صدا وابستگی بسیار زیادی دارد و از سوی دیگر ساختار نوشتاری الفبا و علائم پیچیده این زبان باعث شده تا افرادی که قصد یادگیری یک زبان را دارند، تایلندی را به عنوان زبانی سخت در نظر گیرند.

برای آن که متوجه پیچیدگی نوشتار زبان تایلندی شوید تنها کافی است یک متن تایلندی را مشاهده کنید. نوشتار عجیب کلمات در این زبان می تواند هر فردی را سردرگم کند.

زبان ژاپنی

زبان ژاپنی نیز یکی از جمله زبان های بسیار سخت دنیا محسوب می شود. این زبان که امروزه نزدیک به ۱۵۰ میلیون سخنور دارد به دلیل شباهت ساختاری خود با زبان چینی به عنوان یک زبان پیچیده طبقه بندی می شود.

مهم ترین ویژگی این زبان ساختار عجیب حروف و کلمات است و همین مسئله باعث شده تا افرادی که قصد یادگیری یک زبان آسان را دارند، در همان ابتدای کار زبان ژاپنی را از لیست خود حذف کنند.

زبان عبری

زبان عبری در واقع شاخه‌ ای غربی از زبان های سامی به حساب می‌ آید و به خانواده زبان های آفرو آسیایی تعلق دارد. این زبان برای نخستین بار توسط اسرائیلی های باستان و در دوره پیش از میلاد مسیح مورد استفاده قرار می‌گرفت.

زبان عبری یکی از زبان های باستانی به شمار می رود که همچنان زنده باقی مانده و از آن استفاده می شود. الفبای سخت و پیچیده و نحوه تلفظ خاص کلمات باعث شده تا از زبان عبری به عنوان یکی از زبان های سخت یاد شود.

زبان کره ای

به صورت کلی هر زبان فعالی که در شرق آسیا مورد استفاده قرار می گیرد، دارای پیچیدگی و سختی خاصی است. علت این مسئله آن است که عموما این زبان ها دارای ساختار یکسانی بوده و فرآیند یادگیری آن ها نیاز به دقت بسیار زیادی دارد.

 زبان کره ای نیز از این قاعده مستثنی نبوده و از آن به عنوان یکی از زبان های سخت دنیا یاد می شود. این زبان امروزه در کشورهای کره جنوبی و کره شمالی به عنوان زبان رسمی شناخته می شود و بیش از ۸۰ میلیون سخنور دارد. جمله بندی این زبان یکی دیگر از بخش‌ های طاقت فرسا آن است.

***اهمیت یادگیری زبان های سخت

موضوع بسیار مهم که باید به آن توجه داشت این است که به هر میزان که یک زبان سخت و پیچیده شود، اهمیت یادگیری آن به طرز چشمگیری افزایش پیدا می کند. اگر قصد یادگیری یک زبان جدید را دارید تا بتوانید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و خود را از سایر افراد متمایز کنید، حتماً به سراغ زبان های سخت دنیا رفته و آن ها را فرا گیرید. زبان های چینی، عربی، ژاپنی و کره ای گزینه های بسیار خوبی برای این امر به حساب می آیند.

 

 

 

نظر شما