آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا ۱۳ اسفند ۹۹

۱۳۹۹/۱۲/۱۳ - ۱۱:۳۷:۴۶
کد خبر: ۱۱۴۶۳۵۹
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا ۱۳ اسفند ۹۹
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا 13 اسفندماه اعلام شد.

به گزارش برنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل روز چهارشنبه گفت: در شبانه‌روز گذشته ۲۰ مبتلای جدید به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده افزود: با بهبودی ۳۶ نفر و ترخیص آنها از بیمارستان‌ها مجموع بیماران بستری در مراکز درمانی استان نیز به ۱۵۰ نفر کاهش یافت که ۴۲ نفر از آنها در بخش‌های ویژه تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی ، تعداد جان‌باختگان کرونا در استان نیز تاکنون یک هزار و ۴۰۲ نفر بوده است.

آمار فوت مبتلایان به کرونا در استان اردبیل در نیمه پاییز امسال با جان‌باختن ۲۲ نفر رکورد شکست ولی در ۲ ماه اخیر به شدت کاهش یافته است.

روند آرام نزولی شیوع کرونا در استان اردبیل طی روزهای اخیر هم ادامه یافت، طوری که در یک هفته اخیر آمار بستری روزانه مبتلایان به کووید.۱۹ در این استان بین ۲۰ تا ۳۰ نفر در نوسان بود و مجموع افراد بستری همزمان در مراکز درمانی این استان نیز از ۱۸۵ نفر به ۱۵۰ نفر کاهش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: هم‌اکنون کل استان اردبیل در زمینه شیوع کرونا در وضعیت آبی قرار دارد و هشت شهرستان بیله‌سوار، سرعین، اصلاندوز، کوثر، نیر، نمین، انگوت و گرمی در وضعیت آبی (وضعیتی بین سفید و زرد) و چهار شهرستان اردبیل، خلخال و مشگین‌شهر و پارس‌آباد در این استان در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با اشاره به شکننده بودن وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل افزود: با توجه به شرایط جدید و احتمال شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا موسوم به کرونای انگلیسی، همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های کنترلی بسیار ضروری است.

او  گفت: وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل همچنان شکننده است و در صورت بی‌توجهی شهروندان به رعایت مقررات مقابله با کرونا، تبعات خطرناکی را به دنبال خواهد داشت و مردم نباید گرفتار عادی‌انگاری بیماری شوند.

دکتر حبیب‌زاده افزود: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری و نیز پرهیز از حضور در اجتماعات را رعایت کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز