ورزش بانوان در استان یزد رشد و توسعه چشمگیری داشته است

۱۳۹۹/۱۲/۱۳ - ۱۳:۰۳:۲۲
کد خبر: ۱۱۴۶۴۷۶
ورزش بانوان در استان یزد رشد و توسعه چشمگیری داشته است
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ادامه داد: با نگاه ویژه و تلاش های صورت گرفته، ورزش بانوان در استان یزد در دولت تدبیر و امید رشد و توسعه چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا_یزد؛ "مسعود شریعتی" مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در شورای عالی ورزش استان یزد خوشبختانه با وجود همه محدودیت‌هایی که دولت تدبیر و امید با تحریم‌های موجود داشت توجه ویژه‌ای به حوزه ورزش بانوان شد و در استان فعالیت‌های خوبی شکل گرفت.

وی بیان کرد: نقش ورزش در معرفی انقلاب اسلامی به دنیا همواره زبان زد بوده است و شاهد بودیم که قهرمانی و مدال‌آوری زنان محجبه ایران در جهان سبب افتخار آفرینی کشور شده و بسیاری از ترفندهای دشمنان را بر باد داده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد خاطر نشان کرد: نظام جمهوری اسلامی  نگاه جنسیتی به ورزش نداشته و افراد در حوزه ورزش مورد حمایت اداره ورزش و جوانان بودند.

شریعتی گفت: مشارکت فردی و گروهی ورزشکاران سبب حضور پررنگ در عرصه‌های بین‌المللی شده است، خوشبختانه استان یزد جزء استان‌هایی است که نسبت تعداد ورزشکاران بانو به آقا نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است.

وی ادامه داد: در سال ابتدای دولت تدبیر و امید 25 هزار و 189 نفر ورزشکاران استان بودند و در سال 98 به 31 هزار و 551 نفر رسیدند، اما امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، تعطیلی باشگاه، هیئت‌ها و مسابقات بیش از 8160 نفر از دختران و بانوان استان یزد در مسابقات لیگ‌های کشوری مشغول فعالیت بودند.

شریعتی عنوان کرد: خوشبختانه با همه محدودیت‌های نیروی انسانی، 167 نفر نیروی مرد و زن در اداره کل ورزش و جوانان اشتغال دارند که از این تعداد 13 نفر بانوان هستند، رئیس سه هیئت ورزشی شطرنج، کبدی و ژیمناستیک استان از بانوان هستند.

وی تصریح کرد: نتیجه حضور بانوان در ورزش استان یزد در مدت چهار سال گذشته و حضور پررنگ بانوان در ورزش‌های همگانی سبب شد استان یزد جزء سه استان برتر در زمینه همگانی کردن ورزش باشد.

وی گفت: مادران عمود خیمه توسعه ورزش در خانواده‌ها هستند و حضور پر رنگ بانوان و خانواده‌ها نشان می‌دهد که موتور محرک ورزش همگانی مادران هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد بیان کرد: در استان یزد رشد پنج برابری در اعزام به مسابقات قهرمانی لیگ کشور، رشد دو برابری میزبانی مسابقات قهرمانی داشته است، همچنین شاهد رشد چهار برابری مدال کسب شده بین‌المللی و آسیایی و رشد 13 برابری مدال‌آوری در لیگ کشور هستیم.

شریعتی خاطر نشان کرد: از سال 92 تا سال 98 هر ساله شاهد افزایش مشارکت در ورزش‌های همگانی و روستائی بانوان بودیم و تعداد همایش‌ها و جشنواره‌ها تا پایان سال 98 به عدد 2125 رسید اما متاسفانه با آغاز بیماری کرونا در کشور و همه‌گیری آن در سال 99 تنها 220 همایش و جشنواره ورزشی در سطح استان یزد برگزار شد.

در این مراسم که ویژه بانوان مدال‌آور استان یزد در عرصه بین‌المللی و آسیایی برگزار شد،از 20 نفر از بانوان صاحب مدال در سطح جهانی و آسیایی و مادرانشان با اهدا لوح سپاس و تندیس تجلیل شد.

نظر شما