فرماندار:

وضعیت کارگران غیربومی مهریز برای پیشگیری از کرونا رصد شود

۱۳۹۹/۱۲/۱۶ - ۰۹:۱۱:۳۵
کد خبر: ۱۱۴۷۵۶۵
وضعیت کارگران غیربومی مهریز برای پیشگیری از کرونا رصد شود
فرماندار مهریز گفت: برای پیشگیری از شیوع کرونای انگلیسی در منطقه باید وضعیت کارگران شاغل در واحدهای تولیدی و صنعتی دقیق رصد و مورد پایش قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "رضا زارع زاده" فرماندار مهریز صبح امروز شنبه در نشست فوق العاده مدیریت بیماری کرونا در شهرستان افزود: با توجه به اینکه افراد غیر بومی از استان‌های مختلف در واحدهای صنعتی مشغول به کار هستند مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره کار باید موضوع را جدی رصد کنند و موارد لازم را تذکر دهند.

وی ادامه داد: ویروس کرونای انگلیسی با سطح شیوع بیش از ویروس سابق و میزان مرگ و میر و درگیری سنین پایین در نزدیکی‌های این شهرستان مشاهده شده و در صورت درگیری منطقه ناگزیر مجبور به اعمال محدودیت‌های سنگین خواهیم بود.

این مسوول از تشکیل گروه ارزیاب خبر داد و بیان کرد: گروه ارزیاب در شهرستان به زودی تشکیل تا بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و انجام وظایف  نظارت داشته باشند و در صورت مشاهده کم‌کاری به ستاد مقابله با کرونا اعلام تا اقدام لازم صورت گیرد.

همچنین سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز نیز گفت: با توجه به وضعیت شکننده بودن کرونا در روزهای اخیر و دربرگیری برخی استان‌های همجوار به کرونای انگلیسی وضعیت حادتر شده و افراد زیر بیست سال را بیشتر درگیر و حتی کودک مبتلا به این نوع بیماری مشاهده شده است.

دکتر علیرضا پورمازار افزود: باید موضوع را جدی گرفته و همه مردم و مسئولان دستگاه‌های اجرایی به این شرایط اهمیت دهند و در صورت بی‌توجهی روزهای سخت‌تری در اوائل بهار سال ۱۴۰۰ خواهیم داشت.

افزایش تشدید نظارت بر شیوه نامه‌های بهداشتی در اماکن عمومی و ادارات و نظارت بر سیستم حمل و نقل عمومی و کنترل شیوه نامه‌های بهداشتی و پرهیز از هرگونه تجمع مانند همایش عای غیرضرور و جلسات و آموزش عموم مردم از مصوبات این نشست بود.

نظر شما