وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

علمی عمل کردن از رویکردهای مهم وزارت ارشاد است

۱۳۹۹/۱۲/۱۶ - ۱۰:۰۵:۳۷
کد خبر: ۱۱۴۷۶۲۲
علمی عمل کردن از رویکردهای مهم وزارت ارشاد است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علمی عمل کردن در فعالیتها را از رویکردهای مهم این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: مصداق این امر، انجمن‌های علمی کتابخانه‌های عمومی کشور است که بیش از هزار نفر از متخصصان حوزه علمی کتابخانه در این محفل حضور دارند و پشتوانه جریانهای علمی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "سیدعباس صالحی" وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز شنبه 16 آذر در آیین افتتاح کتابخانه مرکزی یزد با حضور دکتر "اسخاق جهانگیری" با اشاره به اینکه یزد یکی از کانونهای فرهنگ مکتوب ایران اسلامی است، اظهار داشت: امروز شاهدیم که در آستانه بهار طبیعت، بهار اندیشه نیز در این شهرستان شکوفه زده و ثمرات آن بیش از پیش بر این محیط و این منطقه پرتو افشانی خواهد کرد.

وی اظهار داشت: یک نگاه علمی کمک می کند که موقعیت فعلی را بهتر بشناسیم و با آینده نگری و آینده نگاری، فعالیت ها را به پیش ببریم.

وزیر ارشاد ادامه داد: اینکه کتابخانه از یک مرکز قرائت خانه و امانت کتاب به یک باشگاه فرهنگی مبتنی بر کتاب تبدیل شود از دیگر رویکردهای ماست که با این نگاه اتفاقات مهمی هم در برنامه کتابخانه ها و هم معماری کتابخانه ها اتفاق افتاده است.

صالحی یادآور شد: در برنامه های روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه حدود ۳۰۰ هزار برنامه با همین نگاه اجرا شده و شاید بیش از ۴ میلیون نفر در این باشگاه اجتماعی کتابخانه ای حضور داشتند.

وی گفت: در کنار باشگاه حقیقی، باشگاه مجازی نیز فرصت جدیدی بوده که امسال در شرایط کرونا فرصت جدی تری برای فعالیت پیدا کرده است.

وزیر ارشاد یادآور شد: تلاش ما این است که کتابخانه را به یک محیط اجتماعی و یک فضای اجتماعی سازی تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه توجه ویژه به کودک و نوجوان در کتابخانه ها نیز بسیار حائز اهمیت است گفت:در این راستا جریان بخش کتاب کودک و نوجوان توسعه یافته و بیش از یک میلیون نفر عضو کودک و نوجوان در کتابخانه ها داریم.

کتابخانه مرکزی یزد پس از ۲۵ سال انتظار امروز در شهر یزد اقتتاح شد.​

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز