لزوم توجه به انرژی‌های نو برای بالا بردن توان اقتصادی کشور

۱۳۹۹/۱۲/۱۶ - ۱۱:۱۵:۵۶
کد خبر: ۱۱۴۷۷۱۲
لزوم توجه به انرژی‌های نو برای بالا بردن توان اقتصادی کشور
رییس هیات مدیره مجموعه آدرال در مشهد با تاکید بر استفاده از انرژی‌های نو، آن را لازمه بالا بردن توان اقتصادی کشور و حفظ محیط‌زیست برشمرد.

تقی شربتی بیارج بندی متولد ۱۳۶۲ و رئیس هیأت مدیره مجموعه آدرال در مشهد است، این جوان ۳۷ ساله مشهدی موفق به ساخت نخستین پمپ آب کولر آرکادئونی‌ بدون برق در کشور شده که اختراع بی نظیر وی تاثیرات فراوانی در بالا بردن توان اقتصادی کشور دارد.

او در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در مشهد در خصوص مزیت‌های اختراع جدید خود، گفت: سال هاست که پمپ های فعلی آب کولر درحال استفاده می‌باشد و همه ی ما در طی این سال ها خبرهای بسیار زیادی در رسانه ها دیدیم و شنیدیم که افراد مختلفی جهت نصب و راه اندازی‌ آنها، دچار سانحه و آسیب شدند و شمار زیادی متاسفانه جان باختند؛ علاوه بر آن عمر پایین این پمپ ها و تعمیر و  نگهداری آنها جزء مسائلی بود که عموم مردم درگیر آن بودند، همه ی این موارد باعث شد تا پس از تحقیق و بررسی های گسترده  و طراحی های مهندسی راه حل را در ساخت پمپ های جدید دیده و موفق به ثبت اختراع آن و دریافت تاییدیه‌های مختلف برای آن شدم.

وی تصریح کرد: این نوع پمپ در هیچ جایی از دنیا سابقه ساخت ندارد و این مورد یکی از مزیت های بالقوه این پمپ ها میباشد.

این نخبه جوان مشهدی کاهش چشمگیر مصرف انرژی {۶۰ وات در ساعت} ، امنیت بالا {بدون برق گرفتگی} ، عمر طولانی ، اصطحلاک و تعمیر نگهداری پایین و نصب بسیار سریع و آسان را از مزیت‌های این محصول در مقایسه با پمپ‌های معمولی برشمرد.

تقی شربتی بیارج بندی متذکر شد: محدودیتی برای استفاده از این پمپ ها از لحاظ صنعتی یا خانگی وجود ندارد. درواقع این پمپ ها را برای تمام کولر های آبی موجود در بازار میتوان استفاده کرد و آن را جایگزین پمپ های برقی فعلی کرد.

وی بیان کرد: مطابق با تاییدیه دریافت شده از کمیته تخصصی پارک علم و فناوری استان خراسان، استفاده از این پمپ ها  باعث صرفه جویی به میزان ۶۰ وات میشود به عنوان مثال یک کولر آبی در فصل گرما به طور متوسط ۱۰ ساعت در روز روشن میباشد. با استفاده از این پمپ هر خانوار به طور ماهانه ۱۸ کیلو وات در ساعت صرفه جویی انرژی دارند و با احتساب ۲۰ میلیون خانوار که از کولر آبی استفاده می‌کنند با استفاده از این پمپ ماهانه ۳۶۰ میلیون کیلووات در ساعت در مصرف برق کشور صرفه جویی میشود.  

رییس هیات مدیره مجموعه آدرال در مشهد در خصوص طول عمر این نوع پمپ اظهار کرد: نوع ساختار و فناوری ساخت این محصول جدید باعث شده که عمر مفید این محصول بالای ۵ سال باشد. درحالی که پمپ های قدیمی موجود در بازار عمر مفید یک سال دارند و محصولات تولید این مجموعه دارای یک تا سه سال گارانتی است.

تقی شربتی بیارج بندی در ادامه یکی از اصلی ترین مزیت های این محصول را نصب سریع و آسان آن بر روی کولرهای موجود در منازل خواند  که مصرف کننده صرفا با بستن یک پیچ میتواند آن را بر روی کولر خود نصب نماید. همین نکته باعث میشود که کارخانجات تولید کولرهای آبی بتوانند بدون هیچ خلل یا تغییری در فرایند تولید، این پمپ هارا به سرعت بر روی محصولات تولیدی خود نصب نمایند.

وی تصریح کرد: با توجه به کمک شایانی که این محصول در صرفه جویی مصرف انرژی دارد، بخشی از فرایند های تحقیق و توسعه و نوآوری محصول را متمرکز بر همین موضوع قرار داده ایم تا با دریافت گواهی دانش بنیاد برای این محصول و نیز ارتقا کیفی ان سهم بسزایی در صادرات و ارز آوری برای کشور عزیزمان داشته ایم.

این نخبه مشهدی با بیان اینکه تولید برق یک فرایند پیچیده با هزینه بالا است، اظهار کرد: این موضوع باعث شده است که یکی از اهداف کلان کشور جایگزینی انرژی های نو بجای فرایند های گذشته باشد؛ این مهم می‌تواند با ایجاد تغییرات زیادی از نظر اقتصادی و زیست محیطی، مستقیما بخش بسیار زیادی از دغدغه هارا رفع نماید .

 تقی شربتی بیارج بندی صرفه جویی اقتصادی انجام شده در بخش تولید انرژی را از جمله تاثیرات استفاده از پمپ‌ها بر اقتصاد شهر برشمرد و افزود: صرفه‌جویی حاصل‌ از انرژی‌های‌نو را می‌توان در سایر بخش های عمرانی و اقتصادی شهر استفاده نمود و در نهایت موجب رشد اقتصادی و کیفی شهروندان می‌شود.

وی با اشاره به اختراع دیگر خود، از برنامه‌ریزی جهت اختراع جدیدی در زمینه صرفه‌جویی در انرژی خبر داد و افزود: سعی برآن است تا این روند ادامه‌دار باشد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز