جهانگیری در ادامه سفر به یزد:

ایجاد خطوط طولانی انتقال آب مبین توانمندی فنی کشور است

۱۳۹۹/۱۲/۱۶ - ۱۷:۲۱:۱۷
کد خبر: ۱۱۴۷۷۷۶
معاون اول رئیس جمهور گفت: اکنون به نقطه ای رسیده‌ایم که مانند صنعت نفت و گاز در زمینه انتقال آب نیز در کشور خطوط طولانی ایجاد شده که نمونه آن طرح انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران است.

به گزارش خبرگزاری برنا-یزد ؛ "اسحاق جهانگیری" معاون اول رئیس جمهور روز شنبه در آیین بهره برداری از طرح های صنعت آب و برق استان یزد که با حضور "رضا اردکانیان" وزیر نیرو و "محمدعلی طالبی" اظهار داشت: با وجود همه محدودیت هایی که دولت از نظر منابع مالی و ارزی با آن مواجه بوده، طرح های بزرگی در وزارت نیرو و سایر حوزه ها اجرا شده و تحریم و جنگ اقتصادی نتوانست مانع جریان عمرانی کشور شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون هر هفته مانند دهه فجر انقلاب، به طور متمرکز طرح های مهم و تاثیرگذاری با حجم سرمایه گذاری و اشتغالزایی قابل توجه در حوزه وزارت نیرو افتتاح می شود.
جهانگیری ادامه داد: جریان تولید و سرمایه گذاری با افت و خیزهایی که به همراه داشته به مسیر خود ادامه داده ، البته کشور نیازمند انجام کارهای بزرگتر و جدی تر است.

وی بیان کرد: کارگروه سازگاری استان‌ها با بی آبی تشکیل شده و در این راستا تدوین سند در مرحله اول و اجرای دقیق آن در مرحله دوم باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و استانداران باید در جلسات به افراد صاحب نفوذ و مدیران استان توضیحات لازم را ارائه کنند و از همه ظرفیت ها برای اجرای این سند استفاده شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: در فرهنگ ما قطع کردن آب شرب شهروندان قابل قبول نیست و باید استانداران و دیگر مسولان نسبت به این گونه موضوعات حساسیت ویژه داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: آب مایه حیات است و باید از تاسیسات آن حفاظت شود و این قابل پذیرش نیست که برخی به خاطر مشکلات، جریان آب شرب را مورد تهدید قرار دهند. 

جهانگیری یادآور شد: ساخت سد در یزد یک آرزو بوده زیرا مردم این استان اهمیت آب را به خوبی می دانند، از پیمانکار و همه کسانی که در اجرای سد مخزنی خوانسار و مخزن 20 هزار مترمکعبی میبد و خطوط اول و دوم آبرسانی به میبد و اردکان تلاش کردند، قدردانی می کنم.

نظر شما