مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی:

تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد برای پیشگیری از اعتیاد ضروری است

۱۳۹۹/۱۲/۱۶ - ۱۷:۴۰:۲۵
کد خبر: ۱۱۴۸۰۳۱
تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد برای پیشگیری از اعتیاد ضروری است
مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی تقویت سمن‌ها در جلوگیری از اعتیاد را مؤثر دانست و گفت: حضور این مؤسسات در کنار سایر دستگاه‌ها نقش به سزایی در کاهش معضلات اجتماعی به‌ویژه اعتیاد دارد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، سید هادی طباطبایی ظهر امروز در کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی شورای مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اهمیت ویژه و وظیفه مهم سازمانهای مزدم نهاد در امر پیشگیری، مقابله و صیانت از اعتیاد عنوان داشت : یکی از مهم‌ترین اهدافی که بایستی مدنظر این سمن ها قرار گیرد فرهنگ سازی و صیانت از افراد پس از سم‌زدایی و طی مراحل درمان است که می توانند با فرهنگسازی اشتغال معتادان بهبود یافته و خانواده های آنان نسبت به پاکتر کردن جامعه قدم بردارند.

وی ضمن اشاره به لزوم هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها و سمنها در امر مبارزه با مواد مخدر و اتخاذ تدابیر مؤثر جهت جلوگیری از بازگشت بهبود یافتگان به دام اعتیاد از طریق تامین اشتغال و حمایت اجتماعی از آنان به طرحهای مختلف حمایت از کارگاههایی که از معتادان بهبود یافته استفاده کنند اشاره کرد و بر فعالتر شدن این طرح ها به منظور جذب معتادان پاک شده در محیط های کاری تاکید کرد.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی از ایجاد بازارچه‌ های مختلف در  محلات کمتر برخوردار ارومیه خبر داد و گفت: بازارچه‌هایی برای حمایت از بانوان سرپرست خانوار و ساکنان مناطق کمتر‌ توسعه یافته پس از مکان‌یابی درست ایجاد خواهند شد.

طباطبایی همچنین بر همراهی مردم و فرهنگ‌سازی در راستای کاهش اعتیاد در جامعه از طریق سمن ها تأکید کرد و نقش سمن ها در ایجاد ارتباط بین اقشار مختلف جامعه و دستگاههای متولی مقابله با اعتبار را بسیار پررنگ دانست.

در این جلسه طرح‌های ارائه شده توسط برخی از سازمان‌های مردم‌نهاد استان در راستای مبارزه با مواد مخدر مورد بررسی قرار گرفت و  ۱۱ طرح برای اجرا توسط سمن ها مصوب گردید.

نظر شما