یادمان‌های شهدای سیرانبند و بوالحسن بانه ثبت ملی شد

۱۳۹۹/۱۲/۱۸ - ۱۲:۰۲:۰۹
کد خبر: ۱۱۴۸۹۸۶
یادمان‌های شهدای سیرانبند و بوالحسن بانه ثبت ملی شد
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با اشاره به اهمیت حفظ ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: یادمان‌های شهدای گمنام سیرانبند بانه و یادمان شهدای بوالحسن به عنوان آثار مهم دفاع مقدس ثبت ملی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ یعقوب گویلیان مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با اشاره به اهمیت حفظ ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: یادمان‌های شهدای گمنام سیرانبند بانه و یادمان شهدای بوالحسن به عنوان آثار مهم دفاع مقدس ثبت ملی شد.

او افزود: در دوران دفاع مقدس مناطق عملیاتی شمال غرب کشور بویژه در شهر بانه، محل رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام بودند و هر ساله شمار زیادی از علاقمندان دوران دفاع مقدس در قالب کاروان‌های راهیان نور وارد این مناطق می‌شوند.

گفتنی است؛یادمان شهدای بولحسن بانه از عملیات کربلای (۱) یکی از معبرهای حرکت رزمندگان برای عملیات در مناطق مرزی و عمق خاک عراق بود و در اغلب عملیات های برون مرزی در ارتفاعات ماووت عراق رزمندگان با عبور از این ناحیه رودخانه چومان توانستند به نقاط هدف دسترسی پیدا کنند.

در یادمان شهدای گمنام سیرانبند بانه که نزدیکی روستای متروکه سیرانبند ۱۰ شهید، بعد از ۹ ماه اسارت توسط گروهک های ضد انقلاب به شهادت رسیدند و در این محل دفن شدند.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز