پایان سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان

۱۳۹۹/۱۲/۱۸ - ۱۲:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۹۰۰۶
پایان سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: فرایند سنجش و ازیابی تعداد بیش از 29هزار نفر نوآموز بدو ورود به دبستان پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا ازکردستان؛ خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اعلام این خبر گفت: برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود از اوایل خرداد  سال جاری آغاز و تا آبان ماه سال جاری  ادامه یافت. در این مدت تعداد 21 پایگاه سنجش فعالیت داشته اند. دراین مدت تعداد بیش از 29 هزار و 300 نفر نوآموز را مورد ارزیابی اولیه و تخصصی قرار داده شد.

وی اظهار داشت: از این تعداد 2058 نفر دیرآموز تشخیص داده شد. که با استفاده از پکیج های آموزشی،اموزش و تمرین و تکرار به مدارس عادی معرفی شدند. 109 نفر نیز آموزش پذیر تشخیص داده شده و به مدارس ویژه استثنایی جهت ادامه تحصیل و برخورداری از خدمات توان بخشی هدایت شدند.

رنجبر افزود:تعداد 29 نفر مشکل شنوایی یکطرفه داشتند. وتعداد 23نفر نیاز به سمعک داشته وبا استفاده از معلم تلفیقی به مدارس عادی معرفی گردیدند.

در ادامه گفت: تعداد 583 نفر نیاز به عینک داشته و تعداد 148 نفر تحت درمان آمبلیوپی بوده و 44نفر نیز جهت انجام درمان های دارویی و جراحی به متخصصین مربوطه ارجاع داده شدند. تعداد8 نفر نیاز به وسایل کمک بینایی و کتاب درشت خط داشته و با استفاده از معلم تلفیقی به مدارس عادی معرفی گردیدند.

رنجبر اظهار داشت: تعداد18 نفر نیز از نظر جسمی حرکتی با استفاده از معلم تلفیقی و وسایل کمکی به مدارس عادی معرفی شدند.و 10 نفر نیز به مدارس استثنایی و استفاده از وسایل توانبخشی معرفی شد. همچنین 16 نفر در ارزیابی های تخصصی اتیسم تشخیص داده شد و به مدارس ویژه دانش آموزان دارای اختلال رفتاری – هیجانی پویان معرفی گردیند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان در پایان با بیان اینکه اجرای برنامه سنجش در راستای غربالگری نو آموزان با هدف جایدهی درست در نظام آموزشی ،شناخت مشکلات جسمی دانش آموزان به منظور تشخیص به موقع نارسایی های جسمانی ،اختلالات روانی ورفتاری نوآموزان است خاطر نشان کرد : مداخله به هنگام و ارائه خدمات مورد نیاز و آماده سازی دانش آموزان برای آموزش رسمی از دیگر ضرورت های اجرای این برنامه می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز