ضرورت تشدید نظارت دقیق برروند توزیع عرضه مرغ از کشتارگاه تا بازار مصرف در آذربایجان‌غربی

۱۳۹۹/۱۲/۱۸ - ۱۶:۴۱:۱۱
کد خبر: ۱۱۴۹۲۴۰
ضرورت تشدید نظارت دقیق برروند توزیع عرضه مرغ از کشتارگاه تا بازار مصرف در آذربایجان‌غربی
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خواستار تشدید نظارت دقیق بر روند توزیع عرضه مرغ از کشتارگاه تا بازار مصرف در سطح استان توسط دستگاه های ذیربط شد و گفت : با وجود کشتارروزانه مرغ مازاد برنیاز استان ،متاسفانه نظارت کافی بر روند توزیع مرغ در استان صورت نمی گیرد .

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، رسول جلیلی درجلسه ویبنار تبیین شیوه نامه تولید عرضه گوشت مرغ ابلاغی مقام عالی وزارت  که به صورت ارتباط مستقیم با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها انجام گرفت، گفت :با توجه به افزایش تقاضای بازار ، در حال حاضر ۵ میلیون و ۲۲۷ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان انجام گرفته است که رکورد جدیدی در استان به شمار می رود و تاکنون بی سابقه بوده است .

جلیلی، وجود دلالان و واسطه ها در عرضه مرغ در سطح بازار،  خروج  مرغ پر کن آماده طبخ از مبادی غیر قانونی و کشتارگاه ها، کشتار کن های روزمزدی و همچنین قطعه بندی مرغ را از مهمترین عوامل تاثیر گزار در بروز وضعیت فعلی عرضه این محصول در بازار و ایجاد صف های طولانی برای خرید مرغ عنوان کرد که باید بازرسی و نظارت‌ها نیز مؤثر و کاربردی تر از گذشته انجام گیرد تا عرضه مرغ موجود در بازاربه وضعیت پایداری برسد .

وی با بیان اینکه نهاده مورد نیاز مرغداری ها به قیمت ارز دولتی تامین و در اختیار انان قرار گرفته است ، اضافه کرد : فروش مرغ خارج از قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار یعنی هر کیلو بیشتر از ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان غیر قانونی است و در صورت عرضه مرغ بیشتر از نرخ دولتی با متخلفان برخورد می شود.

جلیلی در ادامه از آغاز توزیع ۴۰۰ تن مرغ منجمد آماده طبخ طرح تنظیم بازار، به منظور تعدیل قیمت‌هادر سطح بازار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان خبر داد و گفت : مرغ منجمد آماده طبخ نیز به اندازه کافی تامین و جهت عرضه در بازار ذخیره سازی شده است و برای عرضه در ایام پایانی سال و شب عید نیز برنامه ریزی های لازم انجام گرفته است.

وی افزود : قیمت مصوب مرغ منجمد آماده طبخ درب سردخانه ۱۴ هزار تومان و برای مصرف کننده ۱۵هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است که با اخذ معرفی نامه از سازمان صمت توسط عاملین توزیع می شود.

وی همچنین اذعان داشت: آذربایجان غربی یکی از قطب های مهم تولید مرغ در سطح کشور به شمار می رود و برنامه ریزی لازم برای ایام شب عید نیز انجام گرفته و هیچ گونه کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت.

در ادامه این جلسه مدیران جهاد کشاورزی و مسولین مراکز دامپزشکی در شهرستانها به ارایه گزارشی از وضعیت توزیع و عرضه مرغ در بازار شهرستان مربوطه پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز