مدیرکل انتقال خون استان :

مردم استان سمنان ایام پایان سال و نوروز اهدای خون را فراموش نکنند

۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۱۱:۵۷:۴۹
کد خبر: ۱۱۴۹۵۹۷
مردم استان سمنان ایام پایان سال و نوروز اهدای خون را فراموش نکنند
مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: پایگاه‌های این اداره کل با توجه به شیوع کرونا، افزایش جراحی‌های ضروری و غیرضروری در روزهای پایانی سال، بیشترشدن نیاز به خون و کاهش مراجعه در تعطیلات نوروز، از روز دوم فروردین پذیرای اهداکنندگان هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ وحید بغدادی روز سه شنبه ابراز داشت: آمار اهدای خون امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت ولی همچنان به دلیل نزدیکی به تعطیلات نوروز و کاهش نسبی مراجعه به مراکز اهدای خون در این روزها، لازم است شهروندان نسبت به اهدای خون اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی افزود: اسفند سال گذشته به دلیل آغاز شیوع کرونا مراجعه به مراکز اهدای خون استان سمنان کاهش یافت و این بدان معناست که مراجعه شهروندان برای اهدای خون امسال نسبت به سالیان گذشته چندان افزایش نیافته است.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: تاکنون مشکلی در تامین خون مورد نیاز استان وجود نداشته است، اما به دلیل آینده‌نگری و جلوگیری از بروز مشکل، از نوع‌دوستان به منظور مراجعه به مراکز اهدای خون دعوت می‌شود.

بغدادی بیان کرد: پویش اهدای خون خانواده بزرگ فوتبال ایران به یاد علی انصاریان و مهرداد میناوند از ۸ اسفند آغاز شد و تا ۲۵ اسفند در استان سمنان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: فوتبالیست‌ها، مربیان، پیشکسوتان، مدیران و طرفداران فوتبال با شرکت در این پویش، علاوه بر زنده ‌نگداشتن یاد این ۲ فوتبالیست، در کار نیک اهدای خون نیز شرکت کنند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: اداره کل انتقال خون استان تضمین می‌دهد در فضای مربوط به اهدای خون در استان نکات بهداشتی و ایمنی رعایت می‌شود تا مردم نگرانی از بابت انتقال ویروس کرونا در این محیط نداشته باشند.

سمنان، استان اول کشور در شاخص اهدا به ازای هر یکهزار نفر است، این شاخص در کشور ۲۷ و در استان سمنان ۴۶ اهداکننده است، ۷۹ درصد اهداکنندگان خون در استان اهداکننده مستمر هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز