رشد ۱۱۱ درصدی کشفیات کالای قاچاق در مرزهای کردستان

۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۱۲:۰۴:۰۳
کد خبر: ۱۱۴۹۵۹۸
رشد ۱۱۱ درصدی کشفیات کالای قاچاق در مرزهای کردستان
فرمانده مرزبانی استان کردستان در تشریح اقدامات یک ساله مرزبانان، از رشد 111 درصدی کشفیات و کشف 140 میلیارد تومان انواع اقلام و کالای قاچاق با رشادت و سلحشوری مرزبانان در مرزهای استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ سردار "علیرضا مرزبانی"  با اشاره به عملکرد یک ساله مرزبانان استان کردستان، گفت: مرزبانی با اشراف کلی بر مرزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، در راه دفاع از آرمان های انقلاب ثابت قدم بوده و اجازه هیچ گونه نا امنی در نوار مرز را نخواهد داد.

وی افزود: نیروهای متعهد و مجاهد مرزبانی با همراهی مرزنشینان دست به دست هم داده و توانسته اند امنیت پایدار را در مرزهای غرب کشور برای ایران اسلامی به ارمغان بیاورند.

سردار مرزبانی با اشاره به لزوم کنترل نوار مرزی و استفاده از تجهیزات نوین روز، ادامه داد: با توجه به نیاز سازمانی در سطح مرزبانی ناجا، به سمت هوشمند سازی مرز پیش می رویم و سیستم های الکترونیکی، اپتیکی، پهپادها، دوربین های حرارتی و سامانه های مختلف برای کنترل و پایش شبانه روزی مرزها به کار گرفته خواهد شد.

فرمانده مرزبانی استان کردستان به الحاق 26 دستگاه خودروی تاکتیکی و زرهی جدید ساخت داخل به ناوگان یگان های مرزی استان اشاره و اظهار داشت: مرزبانی کردستان در بحث زیرساخت‌ها جزو استان‌های پیشرو بوده و امیدواریم با تخصیص تجهیزات نوین قدرت و سرعت عمل ما را در حوزه کنترل مرزها بیش از پیش افزایش یابد .

وی از تشدید و عزم مرزبانان برای مقابله با قاچاق و اقلام ممنوعه در مرزهای استان خبر داد و گفت: آمار کشفیات قاچاق از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 111 درصد افزایش یافته است.

سردار مرزبانی به مهمترین کشفیات مرزبانی استان کردستان اشاره و ادامه داد: در راستای کنترل و رصد مرزهای استان، مرزبانان در طول سال جاری و در چندین عملیات مرزی، 19 هزار و 151 راس دام سبک و سنگین، 406 هزار و 986 پاکت سیگارت خارجی، یک هزار و 640 دستگاه تلفن همراه و تبلت، دو میلیون و 730 هزار قلم دارو، 444 هزار و 306 لیتر مواد سوختی، 599 هزار و 957 قلم لوازم آرایشی بهداشتی، یک هزار و 354 دستگاه لوازم صوتی تصویری، 73 هزار و 550 دلار و بیش از 32 میلیون دینار عراقی و غیره را به ارزش 140 میلیارد تومان کشف کردند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان تأکید کرد: 68 قاچاقچی دانه درشت و سرکرده باندهای قاچاق احشام در مرزهای استان کردستان دستگیر و ضمن ضربه مهلک به آنها، تحویل مراجع قضائی نیز شدند.

 

نظر شما