مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی:

زنان پرچمدار اسلام و اسوه های صبر و استقامت هستند

۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۱۵:۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۱۴۹۷۹۷
زنان پرچمدار اسلام و اسوه های صبر و استقامت هستند
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت:تاریخ ملی و بومی ما کم نبوده اند زنانی که الگوساز بوده اند و باید به جامعه معرفی شوند. از جمله زنان شهیده که نماد و اسوه حقیقی ایثار و مقاومت اند و با این حال هنوز نتواسته ایم آنچنان که شایسته مقام شامخ آنها است، مورد تجلیل و معرفی قرار دهیم.

به گزارش برنا آذربایجان غربی؛ پریسا علیلو روز سه شنبه در آئین اختتامیه کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ ساز افزود: با اینکه نام شهدا در زندگی ما عجین شده است و روزانه با المانهای متفاوتی مزین به نام و یاد این عزیزان روبرو هستیم، جای خالی شهدای حماسه ساز زن مشهود است. زنان رزمنده و امدادگر و جنگ دیده ای که هم پای مردان مبارزه کردند و تاریخ ساز شدند.

وی گفت: جامعه ما کمترین شناخت را از زنان شهیده دارد و کمترین سعی ما در معرفی آنهاست. جای افسوس است که با وجود این گنجینه فرهنگی استان، هنوز یادمان یا نمادی برای این عزیزان نداریم. پیکره شهری ما می بایست این نقیصه را در گام اول برطرف کند و معابر و میادین مناسبی برای نام گذاری این عزیزان تدارک ببیند. ساخت تیزر از زندگی زنان شهید و ایثارگر می تواند در تبیین مکارم این عزیزان راهگشا باشد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری زنان را پرچم داران اسلام و اسوه های صبرو استقامت و ایثار دانست و افزود: زنان همیشه در تمام عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی و فرهنگی  که مروج نقش اثرگذار زن در جامعه اسلامی بودند نقش پررنگ و قابل توجهی داشته اند.

علیلو ادامه داد: استان ما با ۶۸۸ شهید زن _۱۰۷۱ زن جانباز _۱۷۶۱ زن ایثارگر_۲ زن آزاده بعنوان سومین استان کشور مطرح است.

وی گفت: ان کنگره برنامه معاونت زنان ریاست جمهوری با بنیاد شهید می باشد که دستگاه های مرتبط نیر بعنوان عضو ستاد کنگره همراهی نمودند.

وی ادامه داد: بعد از وصول ابلاغیه برگزاری کنگره ملی ۱۷۰۰۰ زن شهید جانباز و آزاده در ۲۰ آذر ماه از سوی وزارت کشور و معاونت زنان در راستای انجام ۴ طرح مورد اشاره کنگره ازجمله نامگذاری حداقل یک مکان به نام زن شهیده در هرشهرستان و طراحی و اجرای المان و یادمان زنان شهیده و ایثارگر در محیط شهری و روستایی شهرستان ها ، رسیدگی و سرکشی به زنان جانباز و ازاده و خانواده شهدای زن توسط فرمانداریها و دستگاه های اجرایی تا پایان هفته زن با رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین تبلیغات محیطی در سطح شهرها در روستاها همزمان با برگزاری کنگره مذکور انجام پذیرد.

این مقام مسئول گفت: در همین راستا هماهنگی و مکاتبات و جلسات مختلف توسط امور بانوان با معاونت عمرانی و مدیرکل دفتر شهری و شهرداریها و فرمانداریها انجام شد و نهایتا دریک اقدام مثال زدنی برای اولین بار در استان تعداد ۲۳ نامگذاری خیابان _کوچه و میدان ، و تعداد ۹ مجتمع فرهنگی ورزشی و پارک و پل در سرتاسر استان تا این لحظه انجام شده و سایر شهرها نیز در حال اقدام هستند و این مسیر ادامه دارد.تاکنون یک مورد المان و یک مورد یادمان بنام زنان شهیده طراحی و اجراشده است‌.

علیلو افزود:از سه کتاب توسط دفتر بانوان در حوزه ایثار و شهادت رونمایی شده است و یک مقاله به همایش علمی و حقوقی کنگره ارسال گردید.

وی تصریح کرد: وبینارهای مختلف در تمام شهرستانها در ایام هقته زن بنام زنان شهیده برگزار گردید و اجلاسیه لشکر فرشتگان در ۱۷ شهرستان در راستای کنگره ۱۷۰۰۰ شهید انجام و از خانواده های زنان شهید و جانباز و ایثارگر در سرتاسر استان تجلیل و تقدیر به عمل آمده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز