با حضور رئیس فدراسیون، مجمع سالیانه ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی آذربایجان‌غربی برگزار شد

۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۱۹:۴۴:۳۰
کد خبر: ۱۱۴۹۸۸۸
رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، مجمع عمومی و سالیانه هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی آذربایجان‌غربی با حضور رئیس فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

در مجمع برگزار شده، سعید هاشمی نیا رئیس هیات آذربایجان‌غربی ابتدا آمار و عملکرد یک ساله هیات را بیان کرد و اعضا نیز به بیان دیدگاه‌ها، درخواست‌ها و مشکلات پرداختند.

محمدتقی امیری خراسانی رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی نیز با اشاره به اینکه این فدراسیون  برخلاف سایر فدراسیون‌ها، درامدزا نیست خاطرنشان کرد:  باید بسمت ماهیت قهرمانی ورزش‌های بومی محلی و ورزش‌های روستایی برویم تا شاهد برگزاری لیگ‌های حرفه‌ای در این زمینه باشیم.

وی اضافه کرد: برگزاری مسابقاتی چون، المپیاد مینی فوتبال و المپیاد خانه‌های ورزش روستایی از جمله این مسابقات هستند ضمن اینکه در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات مناطق عشایر هستیم و برنامه افزودن ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی به مسابقات مختلف دیگر فدراسیون‌ها نیز جزو برنامه‌های ماست.

WhatsApp Image 2021-03-09 at 18.32.38

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی افزود: باید هنگام مسافرت به کشورهای دیگر‌ یا سفر دیگران به کشور ما، بازی‌های سنتی و بومی محلی را معرفی کنیم تا مثل برخی از این بازی‌ها توسط سایر کشورها به ورزش رسمی‌ بنام آنها ثبت نشود ضمن اینکه ایجاد ایستگاه بازی‌های بومی محلی در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها نیز به توسعه و شناخته تر شدن این ورزش ها کمک می کند.

امیری خراسانی درخواست کرد: می توان با درخواست از نمایندگان مجلس، باید اضافه شدن ردیف بودجه‌ای به ورزش‌های سنتی، بومی و محلی و روستایی درخواست نیاز کرد .

کیومرث پورایراندوست مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی هم با اشاره به احداث چندین زمین چمن مصنوعی در شهرها و روستاهای مختلف استان از جمله ساخت 5 زمین در چالدران با همراهی بنیاد برکت و زمین‌های دیگری چون در ارومیه، میاندوآب و ... گفت: تداوم تجهیز خانه‌های ورزش روستایی، افتتاح سالن‌های ورزشی در روستاها، کمک خیرین و برخی باشگاه‌های ورزشی به ساخت سالن و اماکن ورزشی در روستاها از اقداماتیست که به توسعه ورزش روستایی کمک کرده است.

وی افزود: با توجه به تجهیز خانه‌های ورزش روستایی در استان، آذربایجان‌غربی آماده حضور در مسابقات خانه‌های ورزش روستایی است و شانس زیادی برای کسب مقام خواهدداشت.

پورایراندوست گفت: از برگزاری میزبانی مسابقات بین المللی جورابین  و جشنواره بین المللی دامه حمایت می کنیم و امیدواریم با حمایت فدراسیون، شاهد برگزاری این رویدادها در استان باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز