عضو کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی استان البرز:

البرز ۱۵ درصد نیاز خودروسازی کشور را تامین می‌کند

۱۳۹۹/۱۲/۲۰ - ۰۸:۴۸:۴۵
کد خبر: ۱۱۵۰۰۲۱
البرز ۱۵ درصد نیاز خودروسازی کشور را تامین می‌کند
عضو کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه ۲۰۰ شرکت قطعه ساز خودرو در استان فعالیت می کنند گفت: البرز 15 درصد نیاز خودروسازی کشور را تامین می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، فرامرز طیبی اظهار کرد:البرز در میان۳۱ استان فعال در زمینه ساخت قطعات خودرو جزو استان‌های برترکشور است، به عبارتی البرز هاب صنعت قطعه سازی کشور است .

عضو کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی استان البرز با اشاره به سفر اخیر مدیرعامل شرکت ایران خودرو به البرز بابت افتتاح پروژه خط تولید قطعات خودروی تارا افزود: این محصول یک خودرو استراتژیک و از بروزترین خودروهای کشورمان است .

وی اشاره کرد: مقرر شده که خودروی تارا در تابستان۱۴۰۰ به بازار عرضه شود، این خودرو طی یک پروژه ۱۴ماهه به تولید رسیده است و در ساخت آن ۹۲ درصد قطعات به کار رفته با تکیه بر توان وتولید داخلی بوده است .

طیبی در ادامه مسئله خروج خودروها از لیست قیمت گذاری توسط شورای رقابت را یک خواسته مهم و اساسی قطعه سازان برشمرد و گفت: به یقین با منطقی تر شدن و به روز شدن قیمت خودروها علاوه برکوتاه شدن دست دلالان خودرو، سهم دریافتی شرکت های خودروساز هم بیشتر شده و جلوی ضرر و زیان به تولیدکنندگان این حوزه هم گرفته می‌شود ، همچنین موجب کاهش التهاب بازار و رضایت نهایی مصرف کنندگان است.

وی ادامه داد: شرکت‌های خودرو ساز و انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور به دنبال این هستند که به یک نحوی قیمت گذاری خودروها اصلاح شود تا در نتیجه آن باری از دوش خودروسازان و قطعه سازان برداشته شود.

طیبی تصریح کرد: اگر قیمت گذاری خودرو به صورت دقیق و در موعد مقرر انجام نشود، به یقین تحت تاثیر تبعات مالی آن فشار زیادی به دو صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور وارد می‌شود ،آن هم در شرایطی که شرکت‌های تولیدکننده قطعات خودرو در شرایط سخت اقتصادی باید مواداولیه خط تولید خود را تامین کنند .

وی تاکید کرد: صنعت خودروسازی یک صنعت استراتژیک و راهگشای توسعه کشور است، این صنعت را باید حفظ کرد و به آن بها داد؛ چرا که علیرغم وجود تحریم‌های اقتصادی حاکم بر کشور بالغ بر۷۰۰هزار نفر به طور مستقیم از این صنعت بهره مند می شوند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز