تشدید محدودیت‌های کرونایی در ۲ روستای استان زنجان

۱۳۹۹/۱۲/۲۰ - ۱۰:۳۶:۱۱
کد خبر: ۱۱۵۰۱۰۸
تشدید محدودیت‌های کرونایی در ۲ روستای استان زنجان
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری زنجان گفت: بی‌توجهی و سهل‌انگاری در ۲ روستای استان موجب ابتلای روستاییان به ویروس کرونا، انجام تست و تشدید محدودیت‌ها شد.

به گزارش برنا؛ محمود زمانی در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونای استان در خصوص مصوبه پاکسازی مناطق آلوده احتمالی کرونایی استان افزود: روستای سونتو از توابع انگوران شهرستان ماهنشان با ۹۳ خانوار و ۳۱۲ نفر جمعیت است که با انجام ۲۱۵ تست ۵۳ مورد مثبت کرونایی سرپایی در آن شناسایی شد.

وی اضافه کرد: افزایش تست سریع، بیماریابی و رهگیری هوشمند، قرنطینه خانگی، غیرخانگی و قرنطینه معکوس در این روستا انجام گرفته است.

 این مسوول ادامه داد: در این روستا  ۲ مورد دورهمی برگزار شده بوده که  عاملان آن نیز به دادگستری معرفی شدند و محدودیت هایی از سوی مسوولان اعمال شد و از طرفی همکاری اهالی روستا نیز با مسوولان و کادر بهداشتی رضایتخش بود.

زمانی، روستای کرونایی دیگر را شهرک از توابع شهرستان ایجرود اعلام کرد و افزود: در این روستا نیز ۱۳ مورد مثبت کرونا شناسایی شد اما متاسفانه ساکنان این روستا، همکاری نکردند و به همین دلیل، دستور معرفی به دادگستری برابر ماده ۳۸۸  مجازات اسلامی صادر شد.

وی اظهار داشت: همچنین با بازدید میدانی معاون سیاسی استانداری از شهرهای ابهر و خرمدره اقدامات خوبی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام گرفته است.

زمانی با تاکید بر اینکه با فرا رسیدن نوروز، عدم پذیرش مسافر به دستگاه‌های اجرایی استان اعلام شده است، گفت: همه روز این موضوع مورد پایش قرار می گیرد و به دانشگاه علوم پزشکی ارسال می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری یک مورد تقویم نمایشگاهی در استان مورد موافقت دانشگاه  علوم پزشکی قرار نگرفت و از طرفی موارد کمیته ها در این ستاد مصوب می شود و این در حالی است که گزارش دهی انجام نمی گیرد که این مورد باید پیگیری قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز