رئیس ستاد انتخابات لرستان :

نوع تبلیغات در انتخابات شوراها بر اساس محدودیت های کرونایی است / تاکید بر تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی

۱۳۹۹/۱۲/۲۰ - ۱۳:۱۹:۰۵
کد خبر: ۱۱۵۰۲۹۱
نوع تبلیغات در انتخابات شوراها بر اساس محدودیت های کرونایی است / تاکید بر تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی
محمود ثمینی گفت: نوع تبلیغات در انتخابات شوراها بر اساس شرایط و محدودیت های کرونایی و بیشتر تاکید بر تبلیغات در فضای مجازی است .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ ثمینی در  گفتگوی  خبری در تشریح انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در لرستان، اظهار کرد :نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رای و اراده ملت عزیز به وجود آمده و پس از پیروزی انقلاب قانون اساسی تدوین و به رای مردم گذاشته شد که بیش از  ۹۸/۲ درصد حائز رای مثبت شد.

او افزود: مردم در سرنوشت خود در تمامی مراحل و ارکان نظام دخیل هستند. اداره مملکت به دست مردم و به اراده ملت است زیرا  تمام انتخابات از جمله خبرگان‌رهبری، مجلس شورای اسلامی،ریاست جمهوری و انتخابات شورای شهر و روستا با رای و اراده مردم است.

ثمینی تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری مهم و سرنوشت ساز است و مردم مشارکت خود را در سرنوشت مملکت مشخص خواهند کرد و با حضور حداکثری می‌شود گفت که رای قاطبه برای حاکمیت جمهوری اسلامی ایران تعیین کننده است زیرا وقتی منتخب  در قوه مجریه حائز اکثریت آرا باشد، اجماع نظرات در مورد آن وجود دارد و  مورد تایید و پشتیبانی نظام است.

او گفت: نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر و روستا بر اساس قانون در ارتقاء مدیریت شهری و روستایی و بهبود عمران و آبادی آن تلاش می کنند و بالاترین رکن اجرایی شهر(شهردار) توسط شورای اسلامی شهر و انتخاب دهیار بر عهده شورای اسلامی روستا است.

ثمینی بیان کرد: قانون اساسی از بالاترین تا پایین‌ترین سطح، رای مردم را اصل دانسته و حتی برگزاری انتخابات هم به دست نمایندگان و معتمدین مردم انجام می شود و اکثر اجرا کنندگان انتخابات از معتمدین مردم هستند.

او یادآورشد: در سیستم وزارت کشور، وزیر کشور به عنوان رئیس اجرایی انتخابات و در استانها مسئولیت با استانداران است که این مهم به معاون سیاسی، امنیتی تفویض اختیار می شود. برای هماهنگی بیشتر کمیته های مختلفی در استان تشکیل شده و از طرف استاندار برای مسئولین کمیته ها حکم صادر می شود.

معاون سیاسی استانداری لرستان خاطر نشان کرد: ثبت نام از داوطلبان شورای اسلامی شهر از ۲۰ اسفند به مدت ۷ روز تا ۲۶ اسفند ادامه دارد و ثبت‌نام داوطلبان شورای اسلامی روستا به مدت یک هفته از ۱۶ تا ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ انجام خواهد شد.

او گفت: ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از شروع فعالیت تبلیغاتی،اسامی کاندیداها توسط فرماندار و بخشدار هر منطقه منتشر خواهد شد و لازم است ۲۴ ساعت قبل از شروع انتخابات تبلیغات متوقف شود.

ثمینی با بیان اینکه انتخابات از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۲۸ خردادماه آغاز و به مدت ۱۰ ساعت تا ۱۸ عصر انجام خواهد شد، افزود: انتخابات در استان لرستان بصورت الکترونیکی برگزار نمی شود و مردم در پای صندوق های رای با حفظ فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی و حذف الزام اثر انگشت حضور خواهند یافت.

او با بیان اینکه داوطلبان برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری الزاماً باید به وزارت کشور مراجعه کنند، ادامه داد: داوطلبان برای ثبت نام در انتخابات شورای اسلامی از اولین زمانی که قانون گذار تعیین کرده است استفاده کنند.

رییس ستاد انتخابات لرستان خاطر نشان کرد: نوع تبلیغات در انتخابات شوراها بر اساس شرایط و محدودیت های کرونایی است و بیشتر تاکید بر تبلیغات در فضای مجازی است و در انتخابات ریاست جمهوری تبلیغات از طریق برنامه های صدا و سیما و سفر های استانی است.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز