امروز با حضور جمعی از مسوولین لرستان انجام گرفت؛

پیست بین المللی اسکی تمندر ( فرسش ) الیگودرز افتتاح شد

۱۳۹۹/۱۲/۲۲ - ۱۴:۲۴:۲۳
کد خبر: ۱۱۵۱۰۸۸
پیست بین المللی اسکی تمندر ( فرسش ) الیگودرز افتتاح شد
در مراسمی با حضور جمعی از مسئولین لرستان فاز اول پیست بین المللی اسکی تمندر ( فرسش )الیگودرزبه افتتاح رسید.

‍ به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ روز جمعه در مراسمی  با حضور حشمت الله امان الهی مدیرکل ورزش وجوانان لرستان ،اسد عبداللهی معاون اقتصادی استانداری لرستان؛ محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولین شهرستانی  فاز اول پیست بین المللی اسکی فرسش الیگودرزبه افتتاح رسید .

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان در آیین  افتتاح این طرح گفت:  این طرح بهمن ۹۷ ازمحل تامین اعتبارات ملی و استانی آغاز شد.

او بااشاره به اینکه مساحت کل سایت ۵۰،۰۰۰ مترمربع می باشد گفت:اقداماتی از جمله،اجرای دستگاه تله اسکی به طول ۷۰۰ متر، تسطیح باند پیست اسکی، اجرای جاده دسترسی به طول حدود ۶۵۰ متر، اجرای پارکینگ، اجرای کامل شبکه برق رسانی پیست و... برای این طرح انجام شده است.

امان الهی  در ادامه هزینه کرد طرح را از اعتبارات ملی و استانی حدود ۵ میلیارد عنوان کرد  و یاداورشد: البته هزینه هایی نیز توسط بخش خصوصی و کمک های دستگاه های استانی و شهرستانی انجام شده است.

اوتصریح کرد: دستگاه برفکوب در مراحل پایانی خرید است و تکمیل فاز دوم ساختمان مدرسه اسکی (شامل: فضاهای آموزشی، خدماتی و رفاهی) انجام میگیرد و همچنین ایجاد امکانات رفاهی منجمله احداث پد هلیکوپتر و... درحال انجام است.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان  گفت: فاز دوم طرح شامل امکانات رفاهی، مدرسه اسکی و حصار کشی می باشد که اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل فاز دوم مبلغی بالغ بر ۵ میلیارد تومان است.

امان الهی درپایان این پیست را یکی از طرح های مهم کشور از نظر توریسم ورزشی دانست و گفت: با فعال شدن فازهای دیگر این طرح، قطعا بحث اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم برای اهالی روستای فرسش و منطقه در الیگودرز انجام خواهدشد.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان از مقام عالی وزارت دکتر سلطانی فر ، دکتر خادمی استاندار محترم لرستان ودکتر خدابخشی نماینده محترم مردم الیگودرز که در به ثمر نشستن این طرح برای جامعه ورزش و جوان تلاش وافری داشتند تشکر و قدردانی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز