نماینده ولی فقیه در لرستان :

نتیجه پایبندی به دستورات ستاد ملی و استانی کرونا، پایین بودن آمار فوتی‌ها است /شهادت از برترین و مقدس ترین واژه‌هایی است که در فرهنگ اسلامی وجود دارد

۱۳۹۹/۱۲/۲۳ - ۰۰:۳۱:۳۴
کد خبر: ۱۱۵۱۲۳۳
نتیجه پایبندی به دستورات ستاد ملی و استانی کرونا، پایین بودن آمار فوتی‌ها است /شهادت از برترین و مقدس ترین واژه‌هایی است که در فرهنگ اسلامی وجود دارد
حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی گفت: نتیجه پایبندی به دستورات ستاد ملی و استانی کرونا، پایین بودن آمار فوتی‌ها است ودر این راستا لازم است همچنان همه ما به این مقررات پایبند باشیم.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین  شاهرخی  در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه متقین آن کسی است که با ایمان و عمل صالح در خودش توان و قوه ای به وجود می آورد که می تواند خود را از آسیب‌های بیرونی و درونی حفظ کند، اظهارکرد: تقوا دارای دو مرحله است، مرحله اول:  انسان از حضور در مکانی که زمینه ارتکاب گناه وجود دارد، از حضور در آن مکان پرهیز کند اما مرحله دوم: که مرحله بالاتری می باشد این است که انسان به آن قوت روحی و معنوی دست پیدا کند که در هر محیطی قرار بگیرد و اگر اسباب لغزش برای انسان ایجاد شد بتواند خود را از ارتکاب به گناه حفظ کند و این امر پسندیده تر و مطلوب تر است.

او با بیان  اینکه در نظام‌های غیر الهی، ارزش‌ها چیزهای دیگر هستند، افزود: فرعون از حضرت موسی(ع) ایراد می‌گیرد که چرا کسانی که در اطراف تو هستند دست‌بند زرین بر دست ندارند بدین معنا که ملاک ارزش انسان‌ها در نظام غیر الهی مانند فرعون داشتن طوق زرین است اما در نظام اسلامی معیار تام و کامل در نزد خدای متعال تقوا است از این رو خداوند متعال متقین را می‌ستاید و پاداش و سر انجام نیکو را از آن متقین می‌داند.

حجت الاسلام  شاهرخی تصریح کرد: یکی از اوصاف متقین این است که خداوند متعال در نظرشان بزرگ است و هر چه غیر خداست، در نظرشان کوچک و حقیر است.

او گفت: انسان‌های با تقوا، رفتارشان، گفتارشان و سبک زندگیشان بر مسیری است که مورد رضای خداوند متعال باشد و ما به عنوان شیعیان امام علی (ع) و نظامی که پرچم ما را با نام پرچم امام علی (ع) می‌شناسند باید عامل ترین فرد و عامل اجتماع به دستورات الهی باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان  با بیان  اینکه همچنان شاهد شیوع ویروس کرونا در استان هستیم ،خاطر نشان کرد: اینکه این روزها تا حدودی آمار فوتی‌های کرونا در استان پایین است به دلیل رعایت دستورالعمل‌هایی از سوی مردم است.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه نتیجه پایبندی به دستورات ستاد ملی و استانی کرونا، پایین بودن آمار فوتی‌ها است ادامه داد: در این راستا لازم است همچنان همه ما به این مقررات پایبند باشیم.

او تصریح کرد: هفته پایانی آخر سال را در پیش داریم، کاری کنیم که شروع سال جدید برای همه ما همراه با سلامت و تندرستی خود، خانواده و جامعه اسلامی باشد.

امام جمعه خرم  آباد  با بیان اینکه آمار مبتلایان به ویروس کرونا اگر بالا برود و یا درصد رعایت کنندگان به دستورالعمل‌ها پایین بیاید علامت خوبی نیست، گفت: این امر حاکی از این بوده که اگر به همین شکل دستورالعمل‌ها را عمل نکنیم، در آینده با مشکلات روبرو خواهیم شد، بنا براین در هفته پایانی سال به دستورات ستاد کرونا عمل کنیم.

حجت الاسلام شاهرخی بیان کرد: تجمعاتی که در آرامستان ها صورت می گیرد تضعیف امت اسلامی است و مورد رضایت خداوند نیست.

او با اشاره  به چهارشنبه سوری  عنوان کرد: گرامیداشت برخی از مراسمات که به تدریج از مفهوم خود خارج شده و عمل جوانان به آن آسیب به خود و دیگران را به دنبال دارد با شرع، عقل، منطق و استدلال سازگاری ندارد.

امام جمعه خرم‌آباد تاکیدکرد: بنابراین امت ما باید سطح افکارش و بینشش به جایی برسد که در این مقوله‌ها ورود نکند زیرا آسیب به خود و دیگران را در پی دارد.

او با اشاره به مبعث پیامبر (ص) گفت: سخنان و فرموده‌های مقام معظم رهبری به مناسبت به این روز همچون گذشته، شگرف، عمیق و همراه با معرفت افزایی، بصیرت افزایی و امید بخش بود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه تربیت اخلاقی و دینی دو مأموریت مهم انبیا به خصوص پیامبر اسلام (ص) بوده است ،افزود: جامعه و بشریت امروز به این دو مقوله نیاز دارد.

حجت الاسلام شاهرخی  ادامه داد: در هفته آینده ماه شعبان آغاز می‌شود، این ماه و مناسبت‌های آن فضیلت‌ها و ارزش‌های زیادی دارد.

او با اشاره به اینکه امیدواریم در این ماه بتوانیم از رزق معنوی که در آن گسترده شده به نحو کامل بهره ببریم گفت: امروز روز، گرامیداشت شهید و شهدا است، همچنین روز تأسیس بنیاد شهید در ۲۲ اسفند ۱۳۵۸ به دستور امام راحل است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بابیان  اینکه شهادت از برترین و مقدس ترین واژه‌هایی است که در فرهنگ اسلامی وجود دارد ، خاطر نشان  کرد: در قرآن آیات و روایات متعددی در این رابطه وجود دارد.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه پیامبر اکرم (ص) می فرماید: بالاتر از نیکی شهادت، نیکی دیگری وجود نداردف گفت: پیامبراکرم (ص) برای شهید هفت خصلت را عنوان می‌کند،اول به محض اینکه اولین قطره خون شهید در راه خدا ریخته شد همه گناهانش بخشیده می‌شود، دوم اینکه دو حوری بهشتی غبار چهره شهید را پاک می‌کنند و به او خوش آمد می گویند، سوم از لباس‌های بهشتی بر اندامش می‌پوشانند، چهارم پذیرایی کنندگان بهشتی از عطر بهشتی او را عطرآگین می‌شود.

او بیان کرد: پنجم اینکه شهید جایگاه خود را در بهشت می‌بیند، ششم به روح شهید گفته می‌شود که در هر جا که می‌خواهی استراحت کن و هفتم اینکه شهید به وجه الله نظر می‌کند و رضایت و خوشنودی پیامبر اسلام و شهید حاصل می‌شود.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: پس بازماندگان شهدا و شهیدان افتخار کنند و شکرگزار باشند که  شهید شان از چنین مقام و منزلتی برخوردار است، و پدران و مادران ، همسران و فرزندان شهدا به لحاظ صبر، استقامت و  قوت قلب بی نظیر بوده و هستند زیرا در همان مسیری حرکت می‌کنند که زینب کبری (س) قهرمان کربلا و امام سجاد (ع) حرکت کرده‌اند.

شاهرخی عنوان کرد: خانواده شهدا در معرض امتحانی سخت و دشوار قرار گرفته‌اند، تحمل داغ جدایی فرزندان و همسران همگی نزد خداوند محفوظ است، زیرا اصل و روح فداکاری و مجاهدت در وجود بازماندگان باقی‌ است.

او تتصریح  کرد: ساکنان هر کوچه، محله، مسجد، روستا، بخش، شهر و شهرستان باید مقام شهدا و ایثارگران و خانواده آنها را مورد تکریم و احترام قراردهند، همچنین مسئولان از مقامات عالی گرفته که وظیفه سنگینی متوجه آنان است تا سلسله مراتب پایین وظیفه خطری بر عهده دارند.

امام جمعه خرم‌آباد  اظهار کرد: قانون وظیفه خطیری معین کرده و مهمتر از قوانین حق حیات و زندگی‌ است که شهیدان بر گردن ما دارند، همه ما مدیون شهدا هستیم.

حجت الاسلام شاهرخی عنوان  کرد:احیا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همچنین زنده نگه داشتن یاد شهدا ، حفظ آثار و تجلیل و تکریم از خانواده شهدا و جدیت در امور فرهنگی خانواده شهدا از وظایف بنیاد شهید است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز