آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۲۳ اسفند ۹۹

۱۳۹۹/۱۲/۲۳ - ۱۴:۵۳:۱۰
کد خبر: ۱۱۵۱۶۴۷
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۲۳ اسفند ۹۹
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا 23 اسفندماه اعلام شد.

به گزارش برنا، معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز گفت: هم اکنون ۶۱۳ نفر مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان های فارس بستر هستند که از این تعداد، ۹۰ نفر در بخش های «آی سی یو» حضور دارند.

به گزارش عبدالرسول همتی بعد از ظهر شنبه با حضور در استودیو سلامت فارس در جمع خبرنگاران با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کرونا در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۶۴ هزار و ۹۹۲ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۹ هزار و ۴۹۵ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۴۷ هزار و ۵۴۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد سه هزار و ۹۱۷ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۸۳ هزار و ۴۱۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۶۱۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۹۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر همتی در ادامه با اعلام جان باختن دو هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۳۰۵ مورد اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۱۷۴ هزار و ۱۶ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

این مقام مسؤول در دانشگاه هشدار داد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و خروج بیشتر مردم به قصد خرید نوروز از منزل، استفاده از وسایل نقلیه عمومی نظیر اتوبوس‌های شهری، تاکسی و مترو، خطر انتشار بیماری افزایش می‌یابد.

دکتر همتی با این تاکید که مردم باید از خروج غیرضروری از منزل بدون رعایت اصول بهداشتی بپرهیزند، توصیه کرد تا حد امکان از خانه خارج نشوید یا در صورت نیاز، توصیه‌های بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، پرهیز از مسافرت و حضور در تجمعات به ویژه دورهمی های خانوادگی و مراکز پُرتردد و خرید با رعایت فاصله گذاری فیزیکی را جدی تر بگیرید.

 

نظر شما