عضو شورای شهر کرج:

پروژه‌ای در بودجه سال آینده تعریف نشده است/ طرح‌های جدید بماند برای شورای ششم!

۱۳۹۹/۱۲/۲۳ - ۱۵:۴۶:۵۷
کد خبر: ۱۱۵۱۶۹۲
پروژه‌ای در بودجه سال آینده تعریف نشده است/ طرح‌های جدید بماند برای شورای ششم!
عضو شورای شهر کرج با اشاره به اینکه در بودجه سال آینده پروژه جدیدی را تعریف نکرده ایم ،گفت: در شورای پنجم تلاش شد با جلب مشارکت دولت از طریق اوراق بخشی از نیازهای شهر در پروژه های مختلف را تامین کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، عباس زارع صبح امروز شنبه در نشستی خبری با محوریت بودجه سال آینده شهرداری کرج اظهار کرد: شرایط کشور در چند سال اخیر و تحولات حوزه اقتصاد سبب بالا رفتن قابل توجه هزینه ها شده است و شهرداری ها در فضای سختی قرار گرفته اند.

وی افزود: برای نمونه قیمت یک دستگاه اتوبوس از سال 96 تا کنون چندین برابر شده است و در موضوع قیر نیز شاهد افزایش بیش از 700 درصدی  قیمت آن هستیم.

زارع ادامه داد: در این شرایط پیمانکاران رغبتی برای حضور در پروژه ها ندارند و بسیاری از مناقصه ها در بار نخست برنده ای نداشته است.

رییس کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج رویکرد شورای پنجم را عدم تحمیل هزینه مازاد به شهرداری کرج عنوان کرد و گفت: در 3 سال ونیم اخیر جذب نیروی جدیدی صورت نگرفته و این در حالی است که به واسطه احداث پروژه های مختلف این ضرورت وجود داشته تا نیروی انسانی لازم جهت خدمات رسانی آنها جذب شود.

زارع در بخشی دیگر از صحبت های خود با اشاره به پروژه قطار شهری کرج و اعتبارات این حوزه گفت: برای سال 1400 مبلغ 550 میلیارد تومان برای احداث آن اختصاص یافته که بخشی قابل توجه از آن از محل اوراق مشارکت تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکنون نیمی از بودجه متروی کرج توسط اوراق مشارکت و با کمک دولت تامین شده است وامیدوارم در اوایل سال آتی بخشی از این پروژه به بهره برداری برسد.

عضو شورای شهر کرج بدهی کنونی شهرداری کرج به بانک شهر را حدود هزار میلیارد تومان عنوان کرد وگفت: این مبلغ با احتساب سود سالانه است والبته شهرداری کرج با این بانک بر سود مضاعف اختلافاتی دارد که در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه افزایش حقوق و دستمزدها فشاری مضاعف به شهرداری ها وارد می کند که باید برای آن فکری شود گفت: ادامه این شرایط سبب می شود بخش اعظمی از درآمدهای شهر صرف هزینه های جاری شود.

زارع در پایان با اشاره به اینکه در بودجه 4441 میلیارد تومانی سال 1400 پروژه جدیدی را تعریف نکرده ایم و تمرکزمان بر تکمیل پروژه های نیمه تمام است گفت:تعریف پروژه های جدید را به شورای بعدی واگذار می کنیم .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز