استاندار :

سرمایه گذاران فاقد اهلیت معادن آذربایجان غربی خلع ید می شوند

۱۳۹۹/۱۲/۲۴ - ۰۷:۵۳:۳۰
کد خبر: ۱۱۵۱۸۶۵
سرمایه گذاران فاقد اهلیت معادن آذربایجان غربی خلع ید می شوند
استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه برخی افراد به بهانه سرمایه گذاری و بدون اخذ مجوز اهلیت سنجی، سرمایه های معدنی استان را به تملک درآورده اند گفت: سرمایه گذاران فاقد اهلیت در معادن استان خلع ید می شوند تا بستر برای افراد دارای اهلیت لازم پای کار بیایند.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری در جلسه شورای معادن با تاکید بر توجه بیشتر متولیان امر به جلسات واگذاری معادن افزود: شکوفایی بخش معدن با تسامح و تعارف میسر نمی شود. در صیانت از بیت المال نباید کوتاه بیاییم.

وی ادامه داد: با وجود نقش حوزه معدن در تولید و اشتغالزایی این بخش در استان چندان رشد نکرده است که باید هرچه سریع تر سرمایه گذاران فاقد اهلیت خلع ید شوند و کمیته های اهلیت سنجی در واگذاری معادن دقت بیشتری به خرج دهند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: استان در بعد معدن سرشار از منابع خدادادی است اما فعالیت خاصی برای بهره برداری و استفاده مناسب از این منابع انجام نمی شود.

شهریاری خواستار تحرک بیشتر در استفاده از ظرفیت های مهم معدن استان شد و افزود: امروز برخی افراد با نیت های مختلف مجوزهای طولانی مدت گرفته ولی در این زمینه کاری نکرده اند که لازم است خلع ید شده و کار به اهل خود واگذار شود تا بیش از این منابع ملی از بین نرود.

وی اهلیت سرمایه گذاران در حوزه معدن را شرط لازم برای اعطای مجوز عنوان کرد و گفت: این اهلیت باید توسط مراجع ذیصلاح شامل توانمندی مالی، توجیه فنی، اقتصادی و پیوست اجتماعی تایید شود.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: دنبال افرادی باشیم که علاوه بر تخصص فنی بنیه مالی نیز داشته باشند تا بتوانند اشتغال و سودآوری لازم را برای تحرک بخشی به توسعه استان فراهم کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز