آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۲۴ اسفند ۹۹

۱۳۹۹/۱۲/۲۴ - ۱۵:۰۷:۳۹
کد خبر: ۱۱۵۲۲۷۷
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۲۴ اسفند ۹۹
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا 24 اسفندماه اعلام شد.

به گزارش برنا؛ بنابر اعلام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آمار جان باختگان بیماری کووید-۱۹ در استان فارس از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون به ۳۳۰۸ نفر رسیده است.

دکتر اورنگ ایلامی یکشنبه ۲۴ اسفند در جمع خبرنگاران، تعداد فوتی‌های بیماری کووید-۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس را ۳ نفر ذکر و اضافه کرد: برابر آخرین آمارها، ۵۵۸ نفر براثر ابتلا به این بیماری یا به واسطه داشتن علائمی مشکوک به کرونا، در بیمارستان‌های فارس بستری هستند.

این متخصص بیماری‌های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد که از بین کل بیماران مبتلا به کرونایی که در مراکز درمانی ویژه این بیماری بستری هستند، ۸۹ نفر به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های مراقبت ویژه، خدمات فوق تخصصی درمانی را دریافت می‌کنند.

ایلامی همچنین یادآور شد که طی بیش از یکسال گذشته در استان فارس ۶۶۶ هزار و ۱۶۳ تست تشخیصی مولکولی از افراد مشکوک گرفته و منجر به شناسایی ۱۷۹ هزار و ۷۰۰ بیمار مثبت قطعی شده است.

او تعداد تست‌های سریع گرفته شده در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در فارس را  ۴۸ هزار و ۵۴۳ مورد اعلام و اضافه کرد که تعداد ۴۰۲۴ مورد از این تست‌ها مثبت قطعی بوده است.

معاون درمان علوم پزشکی شیراز گفت: مجموع بیماران مثبت شناسایی شده در استان فارس تا ظهر امروز یکشنبه ۲۴ اسفند، ۱۸۳ هزار و ۷۲۴ نفر و تعداد افراد بهبود یافته از این بیماری نیز ۱۷۴ هزار و ۳۰۹ نفر بوده است.

ایلامی در پایان بر لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکید و با اصرار بر اینکه شهروندان تا حد امکان از مبادرت به سفر طی روزهای تعطیل عید نوروز، پرهیز داشته باشند، گفت: سه اصل استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شستن دست‌ها به شکل منظم و در فواصل کوتاه، مهمترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز