طرح ۸۵ فقره پرونده قضایی له و علیه شرکت گاز آذربایحان‌غربی در سال‌جاری

۱۳۹۹/۱۲/۲۵ - ۱۰:۴۳:۲۰
کد خبر: ۱۱۵۲۶۵۵
طرح ۸۵ فقره پرونده قضایی له و علیه شرکت گاز آذربایحان‌غربی در سال‌جاری
رئیس امور حقوقی شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۸۵ فقره پرونده له و علیه این شرکت در مراجع قضایی، اداری و کمیسیون‌های مختلف طرح گردیده است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، محمدامین هناره اظهار کرد:  با طرح دعاوی‌های صورت گرفته‌ی امسال، مجموع پرونده‌های جاری شرکت در محاکم قضایی به ۲۱۳ فقره رسیده است.

وی درباره موضوع بیشتر پرونده‌های مطرح شده به نفع یا علیه شرکت گاز آذربایجان‌غربی، اعلام کرد: بیشترین موارد له این شرکت، شکایات مربوط به استفاده غیر مجاز از گاز و انشعاب غیرمجاز بوده و بیشترین دعاوی علیه این شرکت نیز مطالبه خسارت ناشی از اجرای طرحهای گازرسانی بوده است.

رئیس امور حقوقی شرکت گاز آذربایجان‌غربی، با اعلام اینکه از نظر ارزش ریالی، بیشترین میزان خواسته یا محکومیت مربوط به پرونده‌های طرح شده از طرف پیمانکاران بوده است، گفت: این مساله متاثر از افزایش بی‌رویه قیمت کالاها و خدمات و همچنین شرایط خاص کرونایی است چنان که به لحاظ عدم امکان اجرای طرح با مبلغ پیشنهادی و بروز اختلافات ناشی از پیمان، منجر به طرح دعوی از طرف پیمانکاران می‌گردد.

هناره با بیان اینکه در سال‌جاری تعداد پرونده های مختومه ۵۶ مورد بوده است ، افزود: از این تعداد در ۵۱ فقره رای به نفع شرکت گاز استان صادر شده و در ۵ مورد نیز  رای صادره علیه شرکت بوده که ۲ فقره از آنها مربوط به پیمانکاران اجرایی و ۳ فقره نیز مربوط به مطالبه خسارات ناشی از اجرای طرح‌ها بوده است.

وی ادامه داد: در خصوص پرونده‌های پیمانکاری با مبلغ قابل توجه  که رای به محکومیت  شرکت صادر شده، درخواست تجویز اعاده دادرسی را به مدیرکل دادگستری آذربایجان‌غربی تسلیم نموده‌ایم تا در صورت  تایید ایشان جهت امکان بررسی مجدد به حضور ریاست قوه قضائیه ارجاع شود.

رئیس امور حقوقی شرکت گاز آذربایجان‌غربی همچنین به خرید و تحصیل اراضی مختلف از سوی این واحد طی امسال اشاره کرد و گفت: در سال‌جاری ۲۳ مورد زمین محل ایستگاه TBS ،CGS، CPS توسط واحد حقوقی خریداری و تحویل امور محترم مهندسی و اجرا گردیده است.

هناره، در ادامه اعلام کرد: علاوه بر خرید محل ایستگاه‌های فوق، ۱۲ هزار و ۵۲۰ متر زمین نیز برای مسیر خطوط لوله گاز آزادسازی و تحصیل و جهت اجرای طرح تحویل امور مهندسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی شده است.

به گفته وی، در دو ماهه اخیر  سال‌جاری همچنین ۸ مورد درخواست تحصیل اراضی محل ایستگاه‌ها به امور حقوقی شرکت گاز ارجاع شده که در مرحله‌ی اخذ استعلامات لازمه و ارزیابی هیات کارشناسی در اجرای مقررات لایحه قانونی نحوه خرید و تملک  اراضی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز