مدیرکل ورزش وجوانان لرستان در گفت وگو با برنا :

عملکرد دولت در حوزه ورزش وجوانان برای مردم مشهود است / بازسازی ورزشگاه سیل زده شهید سرمالیان پلدختر یکی ازمهمترین اقدامات دولت تدبیر وامید بود / توجه به توسعه ورزش مناطق وروستایی در لرستان

۱۴۰۰/۰۱/۰۵ - ۰۱:۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۱۵۳۰۰۰
عملکرد دولت در حوزه ورزش وجوانان برای مردم مشهود است / بازسازی ورزشگاه  سیل زده شهید سرمالیان پلدختر یکی ازمهمترین اقدامات دولت تدبیر وامید بود / توجه به  توسعه ورزش مناطق وروستایی  در لرستان
حشمت الله امان الهی گفت: در دولت تدبیروامید به تبع آن برمبنای سیاست های وزارت ورزش وجوانان توجه به ورزش های روستایی مدنظر قرار گرفته است که احداث زمین های چمن مصنوعی از جمله این اقدامات است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ امان الهی در این گفت وگو ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سال نو با اشاره به عملکرد دولت تدبیر وامید در حوزه ورزش وجوانان لرستان ،اظهار کرد: چنانچه  خدمات دولت به مردم گزارش می شود به خاطر وظیفه در دفاع از نظام، کار آمدی نظام، مسئولین نظام ، ایجاد امید وامیدواری در مردم است که مورد تاکید و سفارش امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهوری است.

او با اشاره به خدمات دولت در بحث زیرساخت های ورزشی در استان ،افزود: موفقیت های دولت در تمامی حوزه ها خصوصا ورزش و جوانان برای مردم کاملا مشهود است .

امان الهی تصریح کرد: حذف کلنگ زنی های بی مورد موثرترین اقدام دولت تدبیر و امید بود که با تلاش فراوان پروژه های نیمه تمام در دستور کار دولت در طی این سالها قرار گرفت.

*سرانه ورزشی در لرستان

او با بیان اینکه در حال حاضر سرانه ورزشی استان تقریبا 61 سانتیمتر مربع است ،خاطر نشان کرد: از این لحاظ لرستان نسبت به میانگین کشوری تاحدودی عقب است.

امان الهی در خصوص سرانه ورزشی شهرستان‌های استان نیز خاطر نشان کرد:  بین برخی از شهرستان‌ها فاصله زیادی وجود دارد که به دنبال متعادل کردن این فاصله هستیم.

اوبا اشاره به خدمات دولت تدبیر وامید در خصوص  ایجاد موازنه  درسرانه ورزشی استان ،  اضافه کرد: دراین راستا دستگاه ورزش وجوانان استان در شهرستان چگنی اقدام به  احداث دوباب زمین چمن در روستاهای شاهیوند وشوراب محمودوند کرد  که این دوپروژه سال گذشته به بهره برداری رسیدند همچنین پروژه استخر شنای چگنی با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد درحال انجام  است که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهدرسید.

 امان الهی ادامه داد: در شهر سراب دوره چگنی نیز زمینی به وسعت  45هزار متر مربع درجهت احداث مجموعه ورزشی درنظر گفته شده که مجوزات لازم آن  اخذ شده است وظرف سال آینده عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

 مدیرکل ورزش وجوانان لرستان در خصوص افزایش فضای ورزشی در شهرستان رومشکان نیز یادآورشد: در رومشکان دو سالن  در حال احداث هستند یکی  پروژه ورزشی شهدای رشنو که  شامل یک باب زمین چمن مصنوعی به مساحت 7هزار متر مربع است ودیگری یک  سالن چند منظوره که این پروژه نیز فعال شده و با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد برای سال آینده  به افتتاح خواهدرسید.

*توسعه ورزش در مناطق محروم وروستایی  لرستان

او توسعه ورزش در مناطق محروم وروستایی کشور را  ازدیگر اقدامات مهم دولت تدبیر وامید دانست و با بیان اینکه این دولت در این زمینه اقدامات خوبی در استان انجام داده است به  افتتاح یا کلنگ‌زنی چندین پروژه در مناطق محروم استان اشاره کردوگفت: یکی از سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان اشاعه ورزش در مناطق محروم و کمتر برخوردار است که اقدامات خوبی در این زمینه داشته‌ایم.

امان الهی با بیان اینکه توسعه ورزش در لرستان غالبا براساس توجه به مناطق شهری بوده ولی در دولت تدبیر وامید به تبع آن برمبنای سیاست های  وزارت ورزش وجوانان توجه به ورزش های روستایی مدنظر قرار گرفته است که احداث زمین های چمن مصنوعی از جمله این اقدامات است.

او عنوان کرد: در بحث سرانه ورزشی روستایی  همچون سرانه وزشی شهری  نسبت به کشور عقب هستیم ولی چون زمین های خاکی را هم سرانه حساب می کنند این سرانه در لرستان حدود 82 سانتیمترمربع  است که نمی تواند به واقعیت نزدیک باشد ولی  با سیاست های مدنظر وزارت وبحث زمین های با کیفیت چمن روستایی سرانه ورزشی  ما رشد خواهد شد .

او تصریح کرد: درراستای سیاست های وزرات ورزش وجوانان و به دنبال آن اداره کل ورزش وجوانان لرستان جهت توسعه ورزش در بخش روستایی تاکنون 20چمن مصنوعی دراین  استان به بهره برداری رسیده است،همچنین  4 پروژه زمین چمن روستایی تا اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری رسیده وکار زیرساخت 4 پروژه دیگر نیز در بهار آینده به انجام خواهدرسید.

امان الهی بیان کرد: در طی  خدمت رسانی این دولت سالن های متعددی در اماکن ورزشی روستایی ساخته شده است که یکی مهمترین آنها  سالن روستای گلیجرد ازنا بود که پس از تامین اعتباردر روند احداث قرار گرفته وتا پایان دولت  به افتتاح می رسد.

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان تجهیز خانه روستایی را در محرومیت زدایی ورزشی از مناطق محروم اقدامی شایسته از طرف دولت عنوان کرد وافزود: تاکنون  بیش از 40 خانه روستایی را در استان تجهیز کرده ایم .

امان الهی با اشاره به خدمات ورزشی به مناطق روستایی در دوران کرونایی نیز گفت: در شرایط کرونایی ورزش را به سمت مناطق روستایی بردیم که تاثیرقابل توجهی داشته است.

* افتتاح  پروژه ها ی ورزشی در استان

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان به خدمات دولت تدبیروامید به ایجاد فضاهای ورزشی وافتتاح پروژه های ورزشی در این استان اشاره کرد و گفت: سالن سرپوشیده دوومیدانی خرم آباد نخستین مجموعه ورزشی از دهکده المپیک خرم آباد است که در تیرماه 98  با حضور مقام عالی وزارت  ورزش وجوانان افتتاح شد.

او با بیان اینکه ساخت این سالن 12 سال قبل آغاز شده بود  که درتیر ماه 98  به افتتاح رسید،افزود: برای ساخت این سالن با 10 هزار متر مربع زیربنا  400 میلیارد ریال هزینه شده است.

 امان الهی ادامه داد: همچنین افتتاح استخر شنای پلدخترکه در دولت قبل کلنگ زنی شده بود  دردهه فجر  سال 95 با حضور وزیر ورزش وجوانان به بهره برداری رسید و اگرچه این پروژه ورزشی  در سیل 98 دچار خسارت شد ولی دوباره در روند بازسازی قرار گرفت.

او با بیان اینکه حدود 55 پروژه غیر فعال وراکد در لرستان وجود داشته که تاکنون ۳۸ پروژه فعال و به بهربرداری رسیده است،گفت: بیشتر این پروژه ها یا نیمه فعال بوده اند که اکنون بیشتر آنها فعال ومابقی تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

امان الهی در خصوص پروژه دهکده المپیک نیز تاکید کرد: این پروژه در سال ۱۳۸۶ تعریف شده است که اکنون به مجموعه ورزشی خرم آباد تغییر نام پیدا کرده است و ۲۶ مورددر آن تعریف شده است که بیشتر غیر کارشناسی وغیر اصولی بوده است .

امان الهی با بیان اینکه فعلا یک مجموعه چند منظوره و سالن استاندارد وشکیل دو میدانی به بهره برداری رسیده است ، تصریح  کرد: در زمینه استادیوم ۱۵ هزاری نفری حدود ۸۰ درصد و سالن ژیمناستیک ۲۰ درصد پیشرفت  داشته است.

به گفته مدیرکل ورزش وجوانان لرستان  طبق سیاست دولت اولویت با پروژه های بالای ۶۰ درصد است و در سایر پروژه ها ما خواستار جذب سرمایه گذار وواگذاری ان به بخش خصوصی شده ایم.

امان الهی در خصوص واگذاری پروژه ها به  بخش خصوصی نیز گفت: در این زمینه   براساس ماده 27 وسایر ظرفیت های قانونی تاکنون 4 پروژه به بخش خصوص واگذار شد است که   استخر دورود، استخر ازنا،  تعمیرات استخر کوثر خرم آباد وتجهیز پایگاه قهرمانی بروجرد از جمله این پروژه ها محسوب می شوند.

او یادآورشد: در اکثرشهرستانهای ما  زمین های چمن استاندارد وجود دارد که در این خصوص  آخرین پروژه هم توسط ریاست محترم جمهوری و با حضور وزیر ورزش وجوانان پروژه 5 هزارنفری چغابهرام دورود به بهره برداری رسید.

امان الهی عنوان کرد:  دو پروژه بسیار خوب ما استادیوم  15 هزارنفری خرم آباد و استادیوم 5هزار نفری بروجرد را داریم که اگر به بهره برداری برسند قسمت اعظم نیاز ورزشکاران دررشته فوتبال را تامیین خواهند کردهمچنین  امسال سعی کردیم دو زمین چمن را درشهرستان های  ازنا و سلسله  تعریف کنیم.

اوبا بیان اینکه چند پروژه مهم تا پایان دولت افتتاح  خواهند شد ، گفت:   پروژه پیست اسکی تمندر الیگودرز از مهمترین پروژه های استان در دولت تدبیر وامید بود که  فاز اول آن در اسفندماه امسال به بهره برداری رسید.

او بیان کرد: احداث پیست اسکی بهمن 97 از محل اعتبارات ملی و استانی آغاز شد و مساحت کل سایت 50 هزار مترمربع می باشد که اقداماتی نظیر اجرای دستگاه تله اسکی به طول 700 متر، تسطیح باند، احداث جاده دسترسی به طول حدود 650 متر، اجرای پارکینگ و شبکه برق رسانی پیست انجام شده است.

امان الهی با اشاره به هزینه کرد 5 میلیارد تومان برای بهره برداری مرحله اول پیست اسکی الیگودرز خاطر نشان  کرد: دستگاه برفکوب این سایت نیز خریداری و تکمیل ساختمان مدرسه اسکی شامل فضاهای آموزشی، خدماتی و رفاهی انجام  شده است.

او یادآوری کرد: ایجاد امکانات رفاهی و احداث پد بالگرد درحال انجام است و مرحله دوم طرح شامل امکانات رفاهی، مدرسه اسکی و حصار کشی پنج میلیارد تومان نیاز دارد.

*بهسازی سالن های ورزشی  دردولت تدبیر وامید

امان الهی بهسازی سالن های ورزشی استان را یکی از مهمترین اقدامات موثر در حوزه عمرانی ورزش دانست و افزود: استفاده بهینه از داشته ها در راستای اصراف در ورزش است .

او با بیان اینکه دولت در این زمینه اقدامات موثری در استان انجام داده است ،گفت: اگر ما بتوانیم از داشته های ورزشی به شکل موثر و مفیدی استفاده کنیم کمک شایانی به ورزش و ورزشکاران انجام داده ایم چرا که استفاده بهینه از این سالن ها بهتر از کلنگ زنی های بیهوده و غیر موثر است.

 * بازسازی پروژه های سیل زده لرستان

 مدیرکل ورزش وجوانان لرستان در بحث باسازی پروژه های سیل زده استان در شهرستان پلدخترنیز  گفت: سیل فروردین 98  حدود  ۱۲ میلیارد تومان به اماکن ورزشی پلدختر خسارت وارد کرد اما ۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان به صورت اسناد خزانه به اماکن ورزشی سیل‌زده این شهرستان تخصیص یافت.

او افزود: قراردادن مجموعه ورزشی سیل زده شهید سرمالیان پلدختر در روند بازسازی یکی از مهمترین اقدامات دولت تدبیر وامید بود که  پس از وقوع سیل   ودر همان آغاز مورد بازسازی قرار گرفت  ودر حال حاضر در آستانه ورود به چرخه کامل استفاده مردم است.

امان الهی تصریح کرد: بازسازی 5 سالن ورزشی ،بازسازی  استخر شنای مجموعه ، تعویض 3 هزار متر کف پوش،راه اندازی  سیستم گرمایش وسرمایش، زیرسازی وکاشت زمین چمن فوتبال مجموعه، بتون ریزی پیست تارتان  مجموعه ،فنس کشی ،احداث دیوار وسردر مجموعه  انجام شده است .

* اقدامات دولت تدبیر وامید در حوزه جوانان استان

او با اشاره به عملکرد دولت در حوزه جوانان  نیز گفت: افزایش سازمان های مردم نهاد حوزه جوانان یکی دیگر از اقدامات شایسته دولت تدبیر وامید در سطح استان ها وشهرستان بوده که در لرستان در حال حاضر ۳۳ سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان و تحت نظارت اداره کل ورزش و جوانان استان فعالیت دارند که بخش‌های مختلفی از برنامه‌های این اداره‌کل با همکاری این سمن‌ها اجرایی می‌شود.

 مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان حل مشکل اشتغال و ترویج فرهنگ ازدواج را رویکرد اصلی این اداره‌کل برشمرد و گفت: در این راستا از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهادو برگزاری کارگاه های آموزشی  استفاده می‌شود .

امان الهی با بیان اینکه به ازای هر 5هزار نفر یک سمن باید تشکیل شود ،افزود: درصدد افزایش تعداد سمن های حوزه جوانان در استان هستیم که در این راستا طی امسال  پرونده 10 سمن تشکیل شده است .

* پیگیری خانه های جوان در سطح همه شهرستانها

امان الهی به  بحث خانه های جوان در سطح شهرستان های استان اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته و بعد از ادغام سازمان تربیت بدنی سابق و سازمان ملی جوانان، تعداد ۹ خانه جوان در شهرستان های استان ساخته شده که می بایست در اختیار وزارت ورزش و جوانان باشند که تاکنون برخی از آنها در اختیار سایر دستگاه ها قرار دارند که پیگیر بازپس گیری این خانه ها و در اختیار گذاشتن آن ها برای اجرای مطلوب برنامه های سازمان های مردم نهاد هستیم.

او اضافه کرد: خانه جوان پلدختر در دی ماه 97 با صرف هزینه ایی بالغ بر 75 میلیون تومان  در راستای خدمت به جوانان این شهرستان تعمیر و تجهیز شده ودر اختیار جوانان پلدختری  خصوصا سازمان های مردم نهاد حوزه جوانان این شهرستان قرار گرفت.

امان الهی خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیز یک خانه جوان در سطح شهرستان خرم آباد وجوددارد که به صورت استیجاری در حال فعالیت و ارائه خدمات آموزشی و برگزاری کلاس های مهارتی توسط سازمان های مردم نهاد است؛همچنین یک خانه جوان را نیز اخیرا در الیگودرز راه اندازی کرده که در اولین فرصت بنا داریم آن را تجهیز کرده تا سازمان های مردم نهاد ما در شهرستان الیگودرز برنامه های آموزشی و مهارتی خود را در این مکان اجرا کنند.

امان الهی سوق دادن جوانان به سمت مهارت آموزی و مشاغل پایداررا از اقدامات دولت در حوزه جوانان عنوان کرد و افزود: تسهیل وام های اشتغال زایی  جهت  هدایت آنان به سمت کیفی سازی شغلها ازاقدامات قابل توجه دولت در حوزه جوانان است .

او گفت:  امضای تفاهم نامه با بانک رسالت وپرداخت وامهای اشتغال زایی به جوانان ک یکی از موفق ترین طرح های ما بوده است  همچنین تفاهم نامه با جهاد دانشگاهی استان   با موضوع کارآفرینی جوانان که  لرستان در این زمینه  عملکرد قابل توجهی دارد .

امان الهی با بیان اینکه درهرشهرستان مرکز ازدواج آسان راه اندازی می شود به انعقاد یک  تفاهم نامه با کمیته امداد امام (ره)استان  در تهیه جهیزه جوانان  اشاره کرد و گفت: در بحث میزان تسهیلات ازدواج به زوجین جوان نیز اقدامات خوبی انجام گرفته است .

او  ادامه داد:در این خصوص  اقداماتی مرتبط با بحث های آموزشی و فرهنگی ومشاوره ای به استناد سیاست های کلی خانواده وجمعیت  ماده 102 برنامه ششم توسعه انجام گرفته است که برگزاری کارگاه های قبل وحین وبعد از ازدواج  توسط مشاورین مجرب ومتخصصین وسمن ها  به مناسبت های  مختلف وموارد بحرانی مانند سیل وکرونا از جمله این ادقامات است.

 امان الهی  اجرای طرح سرباز مهارت و برنامه برای دانشجویان و سربازان ،تعیین محل خدمت سربازان متاهل در نزدیکترین پادگان ،پرداخت مستمری حداقل دوبرابر سربازان مجرد، تولید محصولات فرهنگی وساخت کلیپ و... بحث پرداخت وام ازدواج وپیگیری  آن ، تهیه جهیزیه جوانان کم درآمدبرگزاری  جشنواره های هرساله ازدواج و تجلیل ز خیریرین ومروجین ازدواج از جمله ادقامات دیگر دستکاه ورزش وجوانان لرستان در دولت تدبیر وامید است.

* توسعه ورزش همگانی در سطح استان

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان با بیان اینکه بیش از 600 هیئت ورزشی در سطح استان فعالیت دارند، گفت:باتوجه به زحمات روسای هیئت های ورزشی عملکرد اکثر هیئت ها خوب است .

 او با بیان اینکه حوزه ورزش همگانی  از سیاست های وزارت ورزش وجوانان  در دولت تدبیر وامید بود ،خاطر نشان کرد:ما معتقد هستیم با همگانی کردن ورزش  استعداد یابی نیزشکل خواهد گرفت لذا به همه روسای هیئت ها تاکید کرده ایم که کمیته همگانی هیئت ها  فعال شود .

امان الهی با بیان اینکه در ایام کرونا ورزش همگانی را به وسیله فضای مجازی در خانواده ها توسعه دادیم ، خاطر نشان کرد: در لیگ تندرستی تا پایان هفته ششم بیش از 11 هزار کلیپ از لرستان به فدراسیون همگانی ارسال شد وبه لیگ برتر صعود کردیم همچنین خرم آباد بین 500 شهرکشور در جایگاه بیستم قرار گرفت.

* کشف جذابیت توریسمی ورزش در لرستان

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان توسعه توریسم ورزشی را از دیگر اقدامات دولت تدبیر وامید در بحث ورزش دانست و گفت:  لرستان با توجه به شرایط آب وهوایی متنوعی  که دارد دارای ظرفیت های فراوانی در بحث توسعه توریسم ورزشی  است که در این راستا احداث پروژه مهم  پیست اسکی  تمندر الیگودرز که در این دولت  انجام گرفت از این موارد است همچنین سد حوضیان الیگودرز نیز قابلیت توریسم ورزشی را  دارد  که در حال حاضر اردوی قایقرانی دردریاچه  این سد  درحال تمرین هستند.

 امان الهی با اشاره به پتانسیل های کوهنوردی لرستان و ارتباط با حوزه گردشگری در قلل زاگرس ،یادآورشد: در این خصوص قرارگاه تیون را داریم وهمچنین خانه کوهنورد مورد تجهیز قرارگرفته و پناهگاه های مورد نیازکوهنوردان را نیز برای این حوزه مهم در ورزش تجهیز وراه اندازی کرده ایم.

 او تاکید کرد: با این اقدامات نشان داده ایم که ورزش در لرستان جذابیت توریستی بودن را دارد.

* ورزشکاران سازمان یافته

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان  به بحث ورزشکاران بیمه شده در دولت تدبیر وامید  اشاره کرد و افزود: در بحث ورزشکاران سازمان یافته دارای رشدبوده ایم ولیکن  باتوجه به کرونا رشد منفی داشته ایم به طوریکه درسال گذشته حدود 64هزار نفر ورزشکار بیمه شده در استان وجو دداشته است ولی امسال این میزان به 11هزارو500 نفررسیده است که دلیل آن  آسیب های کرونا در  تعطیل کردن  اماکن ورزشی است.

* جایگاه حوزه ورزش بانوان دردولت

 امان الهی به  جایگاه حوزه ورزش  بانوان در این دولت اشاره کرد و یادآورشد:در بسیاری از رشته‌های ورزشی بانوان لرستان استعدادهای خوبی داریم که اگر حمایت بیشتری از آنها صورت گیرید می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر شاهد موفقیت بانوان لرستان در ابعاد قهرمانی نیز باشیم.

او تصریح کرد: سرانه ورزشی بانوان استان لرستان در حال حاضر 61 سانتی متر می باشند و تمام اماکن ورزشی دولتی شیفت صبح در اختیار بانوان قرار دارند.

امان الهی ادامه داد: بانوان جزو بااهمیت‌ترین و تاثیرگذارترین اعضای خانواده به‌شمار می‌روند و اگر بخواهیم جامعه‌ای سالم داشته باشیم، باید به سلامت این قشر اهمیت دهیم.

او گفت: در حال حاضر878 باشگاه خصوصی در سطح استان فعالیت دارند که 315 باشگاه مختص بانوان است 265 مشترک بانوان و آقایان می باشد.

امان‌الهی در پایان  با تقدیر از مقام عالی وزارت ورزش وجوانان درتوجه به حوزه های مختلف ورزش ،خاطر نشان کرد: ورزش لرستان پتانسل خوبی دارد و باید شرایط را برای استفاده از این ظرفیت‌ها مهیا کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز